iMovie - CD branden

Sinds kort ben ik aan het 'spelen' met iMovie om een mooi filmpje van een vakantie in elkaar te zetten. Dit filmpje zal overigens enkel uit foto's bestaan.

Nu heb ik op mn ibook geen DVD brander, alleen een CD brander. Momenteel heb ik ook niet de beschikking over iDVD (als ik die uberhoupt kan installeren zonder DVD brander?)

Wat ik wil weten is of ik van de movie een bestandje kan maken die ik op CD kan branden en thuis in de DVD speler op tv kan afspelen of moet dat via iDVD?

Klopt het verder dat de kwaliteit van de foto’s achteruit gaat zodra je ze importeerd in iMovie?

Mijn omschrijving is misschien een beetje krom maar ik heb nog niet zo veel ervaring met het ixxpakket, enkel met iPhoto.

Heb je Roxio Toast 6? Dan is het mogelijk. Ik ga me niet uitspreken over de kwaliteit van het resultaat want ik heb het nooit echt getest. Onder Archief -> deel -> Quicktime -> CD-rom (volledige kwaliteit gaat te groot zijn). Je hebt nu een Quicktimefilm van je werkje. Open Toast, klik op de video-tab, sleep je film in dit venster, zie dat Video CD is aangevinkt. Brand. iDVD installeren kan geen probleem zijn, ik had het op mijn vorige Mac (G3, geen DVD writer) Ongetwijfeld bestaan er nog andere (betere) manieren om je filmpje als video-CD te branden maar zit momenteel niet achter mijn eigen computer en kan dus ni effe gauw wat experimenteren.

Succes

Mocht wat Lexilyn oppert lukken kan het alsnog zijn dat je DVD-speler het niet pikt. Dat hoeft dus niet aan het branden te liggen. Niet alle spelers ondersteunen video-CD.

@Lexilyn
Leuke Avatar!

[quote:6a88273a74="Lexilyn"]Onder Archief -> deel -> Quicktime -> CD-rom (volledige kwaliteit gaat te groot zijn). [/quote:6a88273a74] Ik zou wel degelijk volledige kwaliteit pakken, anders krijg je 2 keer compressie, een keer door iMovie, en nog een keer door Toast. Bestandsgrootte hoef je nooit naar te kijken als je toch nog moet gaan coderen, alleen de speelduur is van belang.

OK, goeie tip!

Oke, bedankt allemaal. Ik ga even opzoek naar Toast zodat ik een quicktime movie kan branden op een CD en thuis in de DVD kan knallen.

Compressie zal ik dan wel achterwegen kunnen laten. De film zal rond de 10min zijn.

Toast is nooit verloren... erg nuttig programma. Komt ook mee in je rechter-muisklik te zitten als "Toast it"