iMovie crashes bij "empty trash"

Als ik mijn Trash wil emptien en ik bevestig de popup, dan crashed iMovie eruit. [i:f3f1ff5c1a]"... the system and other files are not affected"[/i:f3f1ff5c1a]. Volgens mij heb ik niets anders gedaan dan wat knippen en scheren van clips en sommige delen weggooien. Hoe krijg ik de boel weer okee ?

Heb je wel de meest recente versie, 3.0.3? Begreep dat de eerste 3 nogal buggy en langzaam was. heb 'm van de week nog gebruikt, niks aan het handje.

3.0.3 is ook nog niet helemaal in orde... Als ik een fragment uit het archief inkort dan wil iMovie nog wel eens (ongeveer 1 op de 5 keer) alle andere fragmenten in de prullebak gooien. Zeer irritant om steeds met 'option-Z' dit ongedaan te maken en dan opnieuw te proberen. Ben ik de enige met dit probleem of is het tijd dus voor versie 3.0.4?

Ik heb 3.0.3 en Jaguar.2.6

Het gebeurt al als ik alleen maar de app start en dan de trash wil legen. Waar staan die dingen eigenlijk ? Ik heb gezocht naar iets als ~user/prefs/imovie/trash of ~user/application support/blabla…

… maar ik kan zegmaar niet vinden waar die files staan die je hebt weggegooid. Ik dacht ze namelijk anders maar via de finder weg te gooien, maar helaas.

[quote:da75fba1b3="Aqua1"]Als ik mijn Trash wil emptien en ik bevestig de popup, dan crashed iMovie eruit. [i:da75fba1b3]"... the system and other files are not affected"[/i:da75fba1b3]. Volgens mij heb ik niets anders gedaan dan wat knippen en scheren van clips en sommige delen weggooien. Hoe krijg ik de boel weer okee ?[/quote:da75fba1b3]

De laatste iMovie versie is wat stabieler. Toch zou ik even:
de voorkeuren van iMovie weggooien.
de permissies repareren.
kijken of je wel de laatste QT versie hebt.

Zorg altijd voor voldoende niet gefragmenteerde schijfruimte en genoeg geheugen. En leeg zo min mogelijk de trash. Daar hebben veel gebruikers problemen mee. Maar nieuwe voorkeuren en nagekeken permissies moeten hem al veel stabieler maken.
succes!
SLC

V 3.0.3 is toch de nieuwste ? Op apple.com is er geen nieuwere. QT heb ik in 6.3 en kan dacht ik ook niet nieuwer. Ik heb mn permissies negekeken en system optimizer gedraaid. Het probleem zal eerder in niet genoeg niet gefragmenteerde diskspace zitten. Maar hoe moet je defragmenteren ? Ik dacht dat dat meer iets voor wintels was. Waarom moet je zo min mogelijk de trash legen ? Uit angst dat het weer misgaat doe ik dat nu bij iedere keer dat ik iets weggooi. Kun je dus beter eerst alles wat je geïmporteerd hebt bewerken en dan pas als je klaar bent de trash legen ?

[quote:3dbfc72a16="Aqua1"]V 3.0.3 is toch de nieuwste ? Op apple.com is er geen nieuwere. QT heb ik in 6.3 en kan dacht ik ook niet nieuwer. Ik heb mn permissies negekeken en system optimizer gedraaid. Het probleem zal eerder in niet genoeg niet gefragmenteerde diskspace zitten. Maar hoe moet je defragmenteren ? Ik dacht dat dat meer iets voor wintels was. Waarom moet je zo min mogelijk de trash legen ? Uit angst dat het weer misgaat doe ik dat nu bij iedere keer dat ik iets weggooi. Kun je dus beter eerst alles wat je geïmporteerd hebt bewerken en dan pas als je klaar bent de trash legen ?[/quote:3dbfc72a16]

Ik geef alleen aan dat de laatste versie wat stabieler is. Dit omdat passenger daar over begon. Ondanks dat is het nog geen echt stabiel programma. Maar er zijn genoeg tevreden klanten. Bij MIJ heeft v3 nooit echt lekker gedraaid. Ook niet op een dual 1.25. Dan werkt FCP toch stukken beter! Voor af en toe wat monteren lukt het met iMovie redelijk. Maar versie 2 blijft stukken sneller en stabieler!
Degragmenteren kan b.v. met PlusOptimizer? of Speeddisk. Als je niet een aparte werkpartitie hebt, zal deze absoluut fragmenteren. En videoprogramma’s hebben daar last van door de noodzaak tot een relatief grote continue datastroom. (±3.6 MB/s) Daarom werken professionals altijd met aparte partities/schijven. Die kun je makkelijk regelmatig wissen voor een grote klus. En je geeft niet aan dat de voorkeuren zijn weggegooid. Dat zou ik ZEKER doen.

[quote:4c8cd8e9cf="Steve's lovechild"]En je geeft niet aan dat de voorkeuren zijn weggegooid. Dat zou ik ZEKER doen.[/quote:4c8cd8e9cf]

Ik heb ook ineens last van een regelmatige iMovie crash! :frowning: Misschien een erg standaard vraag, maar WAT moet ik precies weggooien dan? Na ruim een jaar ben ik namelijk nog steeds niet zo goed thuis is die folder-structuur van Mac. :oops:

Ik heb weggegooid: alles waarin "imovie" voorkwam in zowel mijn home directory als in de root. Prefs staan in de Library. Dus /library/preferences en /user/library/preferences.

Misschien stond er alleen iets in de home trouwens :? iig, als je daar bent geweest heb je volgens mij alle prefs wel gewist.

[quote:5b9e98ec82="Steve's lovechild"] ... Degragmenteren kan b.v. met PlusOptimizer? of Speeddisk. ...[/quote:5b9e98ec82]

Erhm, Speeddisk is een onderdeel van Norton dacht ik, maar dat heb ik niet meer voor Jag. Wat is PlusOptimizer ? Kon het niet vinden op de versiontracker.

Zelf een opstartschijf maken kan. Erg makkelijk met b.v. BootCD. Norton 8b kun je zo ophalen. En de PlusOptimizer hoort bij Diskwarrior 2. Versie 3 heeft hem niet. Maar mocht je Mac nog in OS9 op te starten zijn, kun je natuurlijk ook DiskWarrior 2 gebruiken. Dat staat op een bootable OS9 CD. Verder zijn er natuurlijk Micromat's Drive10 of Techtool-Deluxe 3. Ik ben geen groot voorstander van Norton Disk Doctor. Onder OSX maakt het vaak meer kapot dan dat het repareert. Diskwarrior is geweldig. Maar het advies blijft: werk je regelmatig met grote videobestanden, neem dan een aparte werk-partitie/schijf. In een paar tellen te wissen. SLC

Ik heb ook al redelijk veel crashes gehad van iMovie 3, en deze versie is ook niet echt snel :( Aan wat zou dit kunnen liggen? Moet ik meer geheugen bijsteken? Ik heb nu 256MB, maar ik doe altijd een herstart voor ik begin met iMovie.

En euh… is het mogelijk om terug naar iMovie 2 te gaan? Gaan de andere i-apps geen problemen ondervinden?

iMovie3 is gewoon nog niet af. Het heeft weinig zin om hier te bespreken waar dat allemaal aan kan liggen. Hoe terug te gaan naar v2 is al besproken... http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4496

[quote:a38480f53c="Steve's lovechild"]... Verder zijn er natuurlijk Micromat's Drive10 of Techtool-Deluxe 3. Ik ben geen groot voorstander van Norton Disk Doctor. Onder OSX maakt het vaak meer kapot dan dat het repareert. ...[/quote:a38480f53c]

TechTool 3.0.1 heb ik, maar ik zie geen optie “defragmenteren”. Ik had ook begrepen dat sinds OS X Norton een beetje heeft afgedaan.
Wat kan ik nu het beste doen om mijn schijf te defragmenteren ? Welke app downloaden of draaien ?

Drive10 kan defragmenteren. Techtool is onderhoud alleen. Dus behalve drive 10 heb je alleen norton onder OSX. Dan heeft drive 10 de voorkeur. Wel erg traag hoor! Kun je ook onder OS9 booten, is er ook nog PlusOptimizer. Stukker sneller.