iMovie en externe DVD-brander

Hallo,

Ik heb een Canon MV700 gekocht met alleen een video-uitgang (firewire). Verder heb ik een iMac (G3, 400mhz, DV), dus geen superdrive.
Nu wil ik een externe DVD-brander kopen van Lacie. Bij deze brander wordt Toast 6 meegeleverd.
Kan ik nu gewoon met iMovie een video bewerken tot ik een leuk filmpje heb en deze dan vervolgens met Toast branden op mijn externe brander???
Of werkt iMovie alleen samen met iDVD?

Wie kan mij antwoord geven op deze vraag!?

Dirk Jan

Hallo,

het is geen enkel probleem om met iMovie een filmpje te maken en dan te branden via Toast.
Het is wel zo dat je met een externe DVD-brander niet in staat bent om met iDVD een dvd’tje te branden, tenzij je bepaalde soft download…maar die ken ik nu niet uit mijn hoofd. Zoek maar eens op iDVD.

Het is wel zo dat als je een interne brander had, je je filmpje kon monteren in iMovie, dan via 1 klik laten exporteren naar iDVD waar je dan ook weer met 1 klik je DVD kan braden…

Maar kortom: het is geen enkel probleem!!
Burn, baby, burn!!

KOen76

Voor alle duidelijkheid : je draait toch wel minimum OSX10.2.x ? anders denk ik niet dat onderstaande helpt.

In het begin was er software van de lacie bij de brander (ik heb de drives al gezien mèt en zonder ‘CaptyDVD’ ,zoals ze de software noemen, gekoppeld aan de drive, aan een andere prijs).

Een pc-winkel zal zeker de ‘gekoppelde’ drive met CaptyDVD niet in huis hebben, mischien kan je eens kijken bij een apple-winkel en kan je voor een licht prijsje upgraden naar versie 2 (even checken echter)

Nu is echter de koppeling van beiden niet meer zo, sinds ze CaptyDVD 2.0 uitgebracht hebben?

Ik heb geen ervaring met toast 6titanium maar blijkbaar was het, zeker in het begin, niet zo’n fameus programma (zoek even in het forum hier hoe het nu is) èn was de encodering niet zo goed als van idvd.

Echter vooraf eens de min. specs voor dvd-encodering van zowel toast als capty dvd eens checken. Ikzelf werk met een G4 450mhz en de coderingstijd is niet van de poes hoor (in idvd).

idvd werkt naar mijn mening enkel maar vanaf iLife04-versie op een mac zonder superdrive (echter ook specs eens checken). Dan moet je nog met een ‘truc’ idvd op een externe dvd-writer doen branden (ik vind de link naar die ‘truc’ niet onmiddellijk in het forum terug).

Je kan natuurlijk ook iets langer sparen en de nieuwe eMac kopen met superdrive, dan kan je meteen alles.

Succes
Davedive

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16487&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Kijk even naar dit verhaal Idvd werkt absoluut met een externe brander…