imovie en usb

Ik plaats dit bericht namens mijn vader die een ultramoderne JVC digitale videocamera met hardeschijf heeft gekocht. Na een weekje fanatiek te hebben gefilmd, probeerde hij het beeldmateriaal via imovie op zijn powerbook G4 te importeren en te bewerken. Tot zijn grote teleurstelling lukte dit niet, omdat imovie (in dit geval imovie 5) alleen kan importeren via een firewire kabel. Deze kabel was er niet bijgeleverd, alleen een usb-kabel. Nu moet hij zijn beelden importeren met een ander achterhaald windows-aftreksel. Dit is natuurlijk niet wat hij wil. Hij heeft de digitale camera gekocht, omdat de mogelijkheden van imovie hem erg aanspraken. Mijn vraag is daarom of er niet een mogelijkheid is om alsnog de beelden via imovie te importeren en te bewerken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ciao!

FireWire kabel kopen dus...

Als je de camera via USB aansluit aan de Mac, verschijnt de camera dan wel op je bureaublad ? Dan kun je wellicht de beelden alsnog van de harde schijf halen en importeren…

Yep, was bij mij hetzelfde verhaal. Ook een firewire-kabel gekocht dus...

Bloem

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=70718]zie laatste comment[/url] maar je kan geen imovie voor je hdd camera gebruiken, misschien dat daar in de toekomst nog verandering in komt.. maar met dat programma(standaard bij je camera geleverd) kan je wel *.dv bestanden maken(wat ik uit de read me begrijp).