iMovie exporteren naar WMV [opnieuw]

Dames en heren, mijn excuses voor het stellen van een vraag die op dit forum al velen malen gesteld is, maar ik doe het toch…

Ingrediënten:

• 1 Volle DV-tape in iMovie
  • 1 Klant die hier korte filmpjes (1 tot 5 min) voor het web van wil hebben in WMV
  • 1 webdesigner die het allemaal moet gaan oplossen (ik)

De situatie:
Ik heb een aantal korte filmpjes gemonteerd in iMovie die moeten worden geëxporteerd voor het web. De klant wil het liefst WMV en in ieder geval geen Quicktime (hier gaat het mis). Je kan vanuit iMovie exporteren naar WMV (archief -> deel) alleen iedere keer als ik dat probeer haalt ie er aan het einde en begin een stuk vanaf en dat kan juist niet, omdat ze al zo kort zijn. Ik heb de eigenschappen van de codec bekeken en kennelijk is het een demo versie, heeft het daar mee te maken? (vraag 1) Ik kan/mag het ook exporteren naar AVI of Mpeg, maar dan worden die bestanden iedere keer zo groot (20 MB voor 1 min) weet iemand de juiste instellingen om in één van deze formaten te exporteren zonder dat het groter word dan iets van 3 MB voor 1 minuut? (vraag 2). Ik beschik ook over Final Cut Express, ken dat programma niet zo goed, maar weet iemand of het van hieruit beter werkt? (vraag 3)

De Hamvraag:
Hoe zouden jullie een DV-Tape omzetten zodat het op het web kan, geen Quicktime is, niet te groot word en standaard is af te spelen in Windows Media Player?

Ieder advies/tip is welkom, want de klant zit steeds harder te klagen en ik zit zo vast als een doorgedrukte kurk in een wijnfles.:?

Alvast bedankt.
Jeek

weet niks van omzetten maar wat je makkelijk kunt doen:

begin en eind een flink stuk zwart erbij zetten en om het mooi te maken filmpje zelf daarin laten in- en uitfaden.

met een beetje puzzelen kom je er wel achter hoeveel zwart je nodig hebt…

succes!

Ik ben geen video deskundige, maar ik zag dat de nieuwe quicktime 7 pro nieuwe mogelijkheden biedt. Het is bijvoorbeeld mogelijk video te versturen via email. Dit lijkt een beetje op wat jij graag wil: een kleine video file.

Advies: probeer het eens met quicktime 7 pro.

Of

Gebruik Sorenson Squeeze, hiermee kan je exporteren naar flash movies. Die zijn op bijna alle platvormen af te spelen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Ik hoop dat je hier iets verder mee kan komen.

Succes

ffmpex, flip for mac, of misschien nog wel de beste cleaner for mac Filmpje saven als Quiktime en dan met 1 van deze programma's omzetten naar avi, mpeg, of wmw, of real etc, etc

Succes,
Ronald

SUCCES MET HET KAUWEN OP DE BIJEN

[url=http://www.medxstream.com/flip4mac.cfm]Flip 4 Mac[/url]

Quicktimefilmpjes en zgn. Self contained movies bewaard in FCP kunnen m.b.v. het programma Cleaner naar heel veel verschillende formaten omgezet worden. Ook kun je vanuit FCP bewaar/exporteer als Quicktime conversion en vervolgens kiezen uit verschillende instellingen. Ga gewoon met een filmpje van ca. 30 sec experimenteren welke kwaliteit en bestandsgrootte aanvaardbaar zijn. Of exporteer film met imovie ook de mogelijkheid biedt om alles te comprimeren weet ik niet. Zoek anders in het archief naar WMV, Windowsmedia, of Comprimeren. succes. F

[quote:95c4b0f288] Je kan vanuit iMovie exporteren naar WMV (archief -> deel)[/quote:95c4b0f288]

ik krijg dan nog steeds mov, hoe krijg jij dan wmv?

[quote:2ab3b3a6e8="nemcis"][quote:2ab3b3a6e8] Je kan vanuit iMovie exporteren naar WMV (archief -> deel)[/quote:2ab3b3a6e8]

ik krijg dan nog steeds mov, hoe krijg jij dan wmv?[/quote:2ab3b3a6e8]

Het beste kan je zoals hierboven beschreven je fimpjes convecteren met een daarvoor geschikt programma, uit imovie exporteren als quiktime en met flip 4 mac of met cleaner for mac omzetten.

Succes,
Ronald