iMovie filmpje in Flash of ben ik dom bezig?

Voor een site moet ik in een topframe (laten we zeggen 800x200 px) een diashow zetten met een overvloei-overgang. Ik wilde hiervoor een filmpje maken in iMovieHD (omdat je dan ook zo mooi Ken Burns kunt toepassen). Dit filmpje in Flash zetten en die weer in Dreamweaver. Maar hoe maak ik in iMovie een filmpje van 800x200 px?

Of ben ik gewoon helemaal dom bezig en kan ik beter buiten gaan spelen?
(zoja, hoe zou jìj dit doen?)

Kijk eens welke mogelijkheden er allemaal staan in iMovie onder "share"......

Klopt, is kan daar als ik kies voor QuickTime >Speciaal > Opties > Grootte wel een ander formaat in pixels aangegeven, maar dan rekt het filmpje gewoon uit. Ik wil het filmpje zelf eigenlijk al op 800 x 200 px maken!

Wat ik wil lijkt wat op de bewegende foto’s op shop.orange.nl, maar dan zonder de tekst eroverheen en met meerdere foto’s.

Aha, wel dat effect zou ik niet doen in Quicktime. Dit is gemaakt in Flash en ook hetgeen jij wil is goed in Flash te realiseren. Quicktime kan wel filmpjes maken die geoptimaliseerd zijn voor gebruik op het internet, maar dan zijn ze nog vrij groot. Bovendien is wat jij wil niet echt een 'filmpje' maar meer diverse stilstaande beelden die bewegen over de ruimte en in elkaar overvloeien.

Dit kun je veel beter in Flash doen. Flash maakt het bestand nog kleiner dan Quicktime dat doet. Bovendien kun je in Flash ook weer interactiviteit toevoegen.

Ondersteunt je server php? Dan kan je flash en php koppellen aan elkaar. Met php lees je een dir uit, die stuurt de gegevens naar flash, en flash maakt er een slideshow van. Dit kan ook zonder php, maar dan moet je iedere keer manueel een xml file aanvullen.

Als je geintereseerd bent, stuur dan een PM.

Helaas ben ik geen flash-wonder en kan ik op het net geen eenvoudige handleidingen vinden. En mijn server ondersteunt geen php. De foto's hoeven niet aangevuld te worden, maar zijn gewoon steeds dezelfde twaalf, met loop. Iemand een linkje naar een manual of .fla?

Als je het zelf wil leren, dan moet je zoeken op het net naar: XML in flash laden. Hoe xml opbouwen Timers in flash of setInterval.