Imovie, foto's op ritme van de muziek

Ik heb een vakantiefilm van een skivakantie en ook heb ik heel wat foto's. Ik heb nu ff wat vrije tijd en nu wil ik dit alles bewerken in Imovie, maar het lijkt me leuk om wat foto's op het ritme van de muziek te laten verschijnenen.(Daarna wil ik bij een laatste beat overgaan op video, maar dat moet me wel lukken). De foto's moeten dus verschijnen bij een beat en de lengte dat het in beeld te zien moet ook verschillend zijn.

Dit leek mij niet al te moeilijk, maar ik krijg het niet voor mekaar. Ik kan in Imovie niet zien wanneer er een beat in een geimporteerde mp3’tje zit. Ik dacht dat ik de mp3 wel “visueel” in beeld zou krijgen, dus dat je het te zien zou krijgen wanneer de muziek harder gaat en wanneer er een beat is (een leugendetector-effect, die steeds sneller heen en weer gaat als je liegt). Maar dat is dus niet zo.

Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Of weet iemand een andere manier om foto’s op de beat te laten verschijnen?

(Ik heb Imovie 3.03 en OS X.2.8)

Ik heb het destijds gewoon met de hand gedaan, beetje prutsen. Meestal zitten beats op dezelfde tijdsafstand van mekaar, dus na 1 keer weet je wel hoe lang je foto in beeld moet zijn. Maar visualisatie van de muziek zou idd wel een relaxte functie zijn. Met Adobe Premiere gaat zoiets een stuk makkelijker, met FCP waarschijnlijk ook wel.

Ja dat prutsen gaat wel ff heel wat langer duren dan wanneer er een visualisatie van het mp3'tje was, maarja als het niet anders is.

Ik heb Final Cut Pro ook wel “via via” op mijn computer staan, maar ik vind het heel wat moeilijker dan Imovie. Ik ben een beginner met video-editting, dus het is verstandiger om eerst in Imovie te kloten.

Edit:

Ik kan ook dat gedeelde van de foto’s in FCP doen, dan exporteren en dan verder gaan in Imovie. Weet iemand een tutorial daarover of kan iemand me een uitleg geven?

Op zich is FCP niet zo heel erg moeilijk hoor...

Je kan een Audiotrack in de bin importeren en dubbelklikken, krijg je audio waveform (de pieken waar je het over hebt)…en je kan door de ‘m’-toets markers toevoegen zodat je weet hoelang je foto’s in beeld moeten staan…

Ik persoonlijk vind iMovie een beetje suf huis tuin en keuken ding…

Succes…anders PB

Het is me gelukt om in FCP de foto's op ritme van de muziek te laten spelen, dus bedankt daarvoor. Alleen vind ik de rest van FCP nog iets te ingewikkeld voor mij, omdat dit het eerste filmpje is dat ik bewerk. Dus kan ik nu wat ik gemaakt heb in FCP exporteren naar Imovie? zodat ik daar verder kan bewerken, want voor wat ik wil bereiken is Imovie nu nog genoeg.