iMovie foutmelding

Tijdens het werken met iMovie krijg ik steeds dezelfde foutmelding: "De schijf reageert traag. Er heeft zich een onderbreking voorgedaan of de schijf is niet snel genoeg voor de film. Als de film veel audiofragmenten bevat, kunt u het geluid van de audiofragmenten uitzetten en controleren of de afspeelsnelheid verbetert". Ik werk op een nieuw 15" iMac met 512 Mb ram onder OS 10.2. Beter en sneller kan dus volgens mij niet. Ook heb ik het geluid van de audiofragmenten uitgezet, maar dat hielp niet.

Wie weet raad?

Misschien help het om Norton Speed Disc te draaien. Ik neem aan dat in deze iMac een 7200 RPM schijf zit, en dat moet echt genoeg wezen!

Adriaan

Geloof niet dat er in de LCD iMac 7200 rpm zit, maar dat maakt op zich niet zoveel uit.

Draai inderdaad zoals Adriaan zegt wat schoonmaakprogrammaatjes, dat kan een hoop schelen. Vind System Optimize X erg okee.

[quote:c42dd33aeb="Adriaan Mol"]Misschien help het om Norton Speed Disc te draaien. Ik neem aan dat in deze iMac een 7200 RPM schijf zit, en dat moet echt genoeg wezen!

Adriaan[/quote:c42dd33aeb]

Op mijn iMac met een 5400 rpm-schijf gaat het ook nog!
Videobewerken bedoel ik… :wink:

[quote:c5c1e351e2="Adriaan Mol"]Misschien help het om Norton Speed Disc te draaien.[/quote:c5c1e351e2]

wellicht ten overvloede: Norton en OS X is een niet echt betrouwbare combi gebleken. Alsoft’s DiskWarrior en Plusoptimiser doen hetzelfde maar dan bertouwbaarder en beter.
Dus als je nog geen Disk_utility hebt Kijk dan naar DW.