Afhankelijk van hoe je hebt geexporteerd. Voor de hand ligt [b:b73c6f9685].mov[/b:b73c6f9685]
Vul dat gewoon eens in in Spotlight, en kijk wat je allemaal aan filmpjes op je harde schijf hebt staan.
Of heb je misschien geexporteerd naar een externe schijf (ergens in je netwerk)?
Ja Sufkont, dat begrijp ik!
Maar hij is juist ergens anders terecht gekomen, en door even opnieuw het Safe-dialoog venster op te roepen, kun je zien waar de vorige bewaar actie naar toe is gegaan, want deze positie zal ie weer aangeven.
EDIT: [i:a6c3cb277b]zie nu dat Sufkont teven TS is; misverstandje mijnerzijds over wat ie al gecheckt had…sorry.[/i:a6c3cb277b]
[quote:9e49eec314="Oppie"]Ja Sufkont, dat begrijp ik!
Maar hij is juist ergens anders terecht gekomen, en door even opnieuw het Safe-dialoog venster op te roepen, kun je zien waar de vorige bewaar actie naar toe is gegaan, want deze positie zal ie weer aangeven.[/quote:9e49eec314]
[quote:9e49eec314=“Sufkont”]
Ze zouden ergens in een map “Marco” moeten staan, maar noch de map als de filmpjes kan ik terug vinden…
[/quote:9e49eec314]
Zo erge sufkont was ik niet…, dat had ik al opgezocht…
Ik wist niet hoe ik daar achter moet komen…
Wil ik net een screenshot maken kom ik er achter dat je op het pijlje achter de bestandsnaam moet klikken om het pad te kunnen veranderen.
Ik was steeds maar achter het vakje waar de map"Marco" in stond op de pijljes aan het drukken geweest… :oops:
[b:9e49eec314]Ik heb het bestand gevonden, die stond 6 dir’s diep op een van de externe HD’s…
[/b:9e49eec314]
Het is echter opgeslagen in een .m4v bestandformaat, maar afspelen doet hij niet.
ITunes start wel op, maar hij komt niet voor in zijn bibliotheek…
Dit is wat ik te zien krijg als ik op de bewuste film(winter 2008.m4v) klik in Finder
De film gaat niet spelen, en er is niks anders te zien…
ITunes staat op “Films”
Een ander m4v filmpje kreeg ik wel in Itunes aan de praat, maar die geeft ook een plaatje van de film te zien.
Kan het zijn dat de film te groot is ? 210MB, zou toch geen bezwaar mogen zijn?
Graag zou ik de film in de hoogst mogelijke kwaliteit willen bewaren voor later.
Misschien dat er een andere exportmogelijk beter is?
[quote:ac905892bd="Pieterr"]Kun je het filmpje wel met QuickTime afspelen? Rechtsklikken op de .m4v bestand, kies "Open With" en kies QuickTime Player.[/quote:ac905892bd]
Het ziet er nochthans vrij H.264 achtig uit. (Weliswaar alleen video, geen audio).
Hoe heb je dit bestand gemaakt?
Het enige wat me opvalt is dat het “Codec Profile” “Main” is in plaats van “Baseline” wat je doorgaans ziet bij .m4v bestanden.
Kun je de extensie van het bestand eens wijzigen van “.m4v” naar “.mov” en daarna opnieuw proberen het bestand met de QuickTime Player te openen?
(Zal waarschijnlijk niet helpen, maar dan hebben we dat ook geprobeerd… )