IMovie ge-exporteerde films zijn kwijt...?!?

Ik heb een aantal mooie films gemaakt en geexporteerd.

Ze zouden ergens in een map “Marco” moeten staan, maar noch de map als de filmpjes kan ik terug vinden…

Iemand een idee waar ik het zoeken moet?

Bij “alle films” stopt de datum bij 28-12-08
Ik zie wel de IMovie projecten tevoorschijn komen…

Vriendelijke bedankt voor jullie hulp!

Al eens met Spotlight gezocht?

Yep, maar daar staat ie ook niet tussen....

Alleen maar de Imovie file…

kan ik op extensie zoeken?? en welke? ik heb een “command E” gedaan met de keuze : groot…
Welke extensie kan het dan zijn?

Afhankelijk van hoe je hebt geexporteerd. Voor de hand ligt [b:b73c6f9685].mov[/b:b73c6f9685] Vul dat gewoon eens in in Spotlight, en kijk wat je allemaal aan filmpjes op je harde schijf hebt staan.

Of heb je misschien geexporteerd naar een externe schijf (ergens in je netwerk)?

Meestal is dat .mov

Mar je kunt ook in de finder zoeken naar alle bestanden groter dan 20 MB, of 50 MB…

Hij zou op een externe terecht gekomen kunnen zijn, die heb ik er 3...

Geen idee hoe ik met een mac daar een zoekactie op los laat…

Spotlight en Finder geven alleen maar weer wat er op “deze mac” staat…?

Maak eens een nieuw project en druk op exporteer: kijk waar ie naar toe 'wil'...

Oppie,

Hij geeft aan naar de map “Marco” te willen…(zie startbericht) :wink:

En hoe ziet het volledige pad van "Marco" eruit?

Ja Sufkont, dat begrijp ik! Maar hij is juist ergens anders terecht gekomen, en door even opnieuw het Safe-dialoog venster op te roepen, kun je zien waar de vorige bewaar actie naar toe is gegaan, want deze positie zal ie weer aangeven.

EDIT: [i:a6c3cb277b]zie nu dat Sufkont teven TS is; misverstandje mijnerzijds over wat ie al gecheckt had…sorry.[/i:a6c3cb277b]

[quote:9e49eec314="Oppie"]Ja Sufkont, dat begrijp ik! Maar hij is juist ergens anders terecht gekomen, en door even opnieuw het Safe-dialoog venster op te roepen, kun je zien waar de vorige bewaar actie naar toe is gegaan, want deze positie zal ie weer aangeven.[/quote:9e49eec314]

[quote:9e49eec314=“Sufkont”]
Ze zouden ergens in een map “Marco” moeten staan, maar noch de map als de filmpjes kan ik terug vinden…
[/quote:9e49eec314]

Zo erge sufkont was ik niet…, dat had ik al opgezocht…

@Pieterr:

Ik wist niet hoe ik daar achter moet komen…
Wil ik net een screenshot maken kom ik er achter dat je op het pijlje achter de bestandsnaam moet klikken om het pad te kunnen veranderen.

Ik was steeds maar achter het vakje waar de map"Marco" in stond op de pijljes aan het drukken geweest… :frowning: :oops:

[b:9e49eec314]Ik heb het bestand gevonden, die stond 6 dir’s diep op een van de externe HD’s…
[/b:9e49eec314]
Het is echter opgeslagen in een .m4v bestandformaat, maar afspelen doet hij niet.
ITunes start wel op, maar hij komt niet voor in zijn bibliotheek…

Heb ik dan een verkeerde export gedaan?

.m4v moet iTunes/Quicktime kunnen afspelen. Staat de film niet onder Movies in iTunes?

Dit is wat ik te zien krijg als ik op de bewuste film(winter 2008.m4v) klik in Finder

De film gaat niet spelen, en er is niks anders te zien…
ITunes staat op “Films”

Een ander m4v filmpje kreeg ik wel in Itunes aan de praat, maar die geeft ook een plaatje van de film te zien.
Kan het zijn dat de film te groot is ? 210MB, zou toch geen bezwaar mogen zijn?

Graag zou ik de film in de hoogst mogelijke kwaliteit willen bewaren voor later.
Misschien dat er een andere exportmogelijk beter is?

Groetjes

Marco

Kun je het filmpje wel met QuickTime afspelen? Rechtsklikken op de .m4v bestand, kies "Open With" en kies QuickTime Player.

Of kijk wat de gebruikte codec, resolutie en bitrate is met behulp van MediaInfo.

[quote:ac905892bd="Pieterr"]Kun je het filmpje wel met QuickTime afspelen? Rechtsklikken op de .m4v bestand, kies "Open With" en kies QuickTime Player.[/quote:ac905892bd]

Helaas:
[img:ac905892bd]http://i519.photobucket.com/albums/u359/Trainman-nl/Afbeelding26.png[/img:ac905892bd]
Dit klinkt onheilspellend…:oops:

[quote:ac905892bd]
Of kijk wat de gebruikte codec, resolutie en bitrate is met behulp van MediaInfo.[/quote:ac905892bd]

Hier de Mediainfo:
[img:ac905892bd]http://i519.photobucket.com/albums/u359/Trainman-nl/Afbeelding25.png[/img:ac905892bd]

Het ziet er nochthans vrij H.264 achtig uit. (Weliswaar alleen video, geen audio). Hoe heb je dit bestand gemaakt?

Het enige wat me opvalt is dat het “Codec Profile” “Main” is in plaats van “Baseline” wat je doorgaans ziet bij .m4v bestanden.
Kun je de extensie van het bestand eens wijzigen van “.m4v” naar “.mov” en daarna opnieuw proberen het bestand met de QuickTime Player te openen?
(Zal waarschijnlijk niet helpen, maar dan hebben we dat ook geprobeerd… :slight_smile: )

Even geprobeerd er een .mov bestand van te maken: "Het is geen film bestand...."

Hoe ik het gemaakt heb…?
“command E” (deel> exporteer) en de grootste mogelijk resolutie genomen, meer niet…

Als ik het goed begrijp is dit bestand niet goed/of beschadig? dan knikker ik het gewoon in de prullenmand…

Blijft over de vraag hoe ik dan de best mogelijk instelling maak
(voor de aller beste kwaliteit met de hoogste mogelijke resolutie…)

Speelt [url=http://www.videolan.org/vlc/]VLC[/url] dit bestand wel af?

ook niet.....

Die geeft geen krimp, en heeft niet eens het fatsoen te vertellen waarom niet :wink:

Dan lijkt het er sterk op dat het bestand gewoon corrupt is. Probeer het eens opnieuw te genereren uit het oorspronkelijke bronmateriaal.