[iMovie HD] Export naar vob files

Beste lezers,

Ik heb een film geimporteerd in iMovie HD en deze moet nu gexport worden om gebrand te worden als videodvd om zo afgespeeld te kunnen worden op een DVD Speler. Welke export en stappen moet ik daar voor ondernemen op de Mac?

Ik moet van die losse hoofdstukken een film maken van ongeveer 1 uur, dat is verder compleet gelukt en de vraag is nu dus hoe krijg ik die op een DVD.

Gewoon Branden via iDVD, je kunt op de knop iDVD klikken of naar boven gaan en bij File denk ik en vervolgens op delen klikken en dan weer iDVD, iDVD maakt de film zodanig dat het op een DVD past, heb dit onlangs ook gedaan een film van 35 min was 10 Gb groot en toch past hij op de DVD en kan niet zien dat er kwaliteit verlies is opgetreden. Dus probeer maar, moet wel zeggen dat het wel erg lang kan duren die van mij duurde zo'n beetje 3 a 4 uur voordat hij helemaal klaar is, wel geduld hebben dus. ook al denk je dat hij niets doet hij werkt wel.

[quote:6cf88afb34="MacEagle"]Gewoon Branden via iDVD, je kunt op de knop iDVD klikken of naar boven gaan en bij File denk ik en vervolgens op delen klikken en dan weer iDVD, iDVD maakt de film zodanig dat het op een DVD past, heb dit onlangs ook gedaan een film van 35 min was 10 Gb groot en toch past hij op de DVD en kan niet zien dat er kwaliteit verlies is opgetreden. Dus probeer maar, moet wel zeggen dat het wel erg lang kan duren die van mij duurde zo'n beetje 3 a 4 uur voordat hij helemaal klaar is, wel geduld hebben dus. ook al denk je dat hij niets doet hij werkt wel.[/quote:6cf88afb34]

Probleem is dat ik dit heb gemaakt op de PowerBook welke een Combo Drive heeft en geen Superdrive, de powermac is nu in het mac repair centre dus daar heb ik ook niets aan. Kan ik die ook exporten naar een *IMG file en deze dan branden met bvb Nero op een Windows pc ?

maximus,

Is het mogelijk de film terug te zetten op een video camera, als dat mogelijk is dan kun je hem natuurlijk weer in lezen vanaf de camera naar een willikeurige pc.

Je kunt iDVD gewoon op je PowerBook zetten. Versie '05 kan zelf diskimages maken, versie '04 kan het door middel van een kleine hack.

[quote:6beaba06c2="unSOUND"]Je kunt iDVD gewoon op je PowerBook zetten. Versie '05 kan zelf diskimages maken, versie '04 kan het door middel van een kleine hack.[/quote:6beaba06c2]

klopt, ik maak nu in iDVD 5 een IMG file, maar waarom gaat dat zo asociaal langzaam