Hallo,
Ik ben al aardig op weg om uit te vinden hoe mijn Mac werkt. Nu heb ik een mooi filmpje bewerkt wat ik online wil zetten. Alleen zodra ik het filmpje aanpas zodat het online kan keldert de kwaliteit enorm. Wat kan ik hiertegen doen?
Gr.
Hallo,
Ik ben al aardig op weg om uit te vinden hoe mijn Mac werkt. Nu heb ik een mooi filmpje bewerkt wat ik online wil zetten. Alleen zodra ik het filmpje aanpas zodat het online kan keldert de kwaliteit enorm. Wat kan ik hiertegen doen?
Gr.
Hallo Alassea,
Ik neem aan dat je een filmpje in het formaat PAL hebt aangemaakt?
De beste manier om een filmpje op internet te zetten is volgens mijn ervaringen het filmpje te exporteren naar Quicktime movie in PAL.
Dan in Quicktime movie exporteren naar H264 codec, gebruik dan de voorkeuze ADSL midden of Hoog. Vink aan de keuze voor streaming met Hints.
Beperk de rate snelheid tot 800 a 900 kbytes
Neem de standaard frame 25 van het origineel.
Let vooral goed op de frame rate, ofwel de beelden per seconden. Volgens mij stelt iMovie deze standaard in op 12 fps, de helft van wat je geschoten hebt dus...
[quote="johvdbroek"]Hallo Alassea,
Ik neem aan dat je een filmpje in het formaat PAL hebt aangemaakt?
De beste manier om een filmpje op internet te zetten is volgens mijn ervaringen het filmpje te exporteren naar Quicktime movie in PAL.
Dan in Quicktime movie exporteren naar H264 codec, gebruik dan de voorkeuze ADSL midden of Hoog. Vink aan de keuze voor streaming met Hints.
Beperk de rate snelheid tot 800 a 900 kbytes
Neem de standaard frame 25 van het origineel./quote]
Ik heb geen idee of het in PAL formaat is. Ik heb het geprobeerd op de manier zoals je hierboven uitlegt maar ik heb dus geen pro Quicktime en kan dus niet exporteren :S
Het meest vervelende is dat ie hem al comprimeert op het moment dat ik het filmpje wil omzetten (dus in het bewerkingsprogramma zelf).
[quote:7ad5e096a9="acb"]Let vooral goed op de frame rate, ofwel de beelden per seconden. Volgens mij stelt iMovie deze standaard in op 12 fps, de helft van wat je geschoten hebt dus...[/quote:7ad5e096a9]
Dit zou dan de slechte kwaliteit verklaren?
Ik heb [url=http://www.acbtv.nl/Video%27s_files/kcd2.mov]dit[/url] filmpje met deze settings gemaakt:
@Alassea:
Als je geen QT Pro hebt:
Wat je ook kunt proberen is de “expert settings” van de export uit iMovie.
(kwaliteit wordt dan wel minder dan van acb voorbeeld).
In de expert settings van iMovie kun je zelf het formaat en de kwaliteit instellen.
Nadeel is dat het bestand dan wel erg groot wordt.
Maar als je ‘prepare for internet streaming’ aanvinkt, dan begint hij op de site al snel te spelen.
Dus wacht hij niet tot alles is gedownload.