iMovie HD stopt na importeren!

Beste Maccers,

Ik heb een zwarte Macbook (2.0 GHz, 512 MB) en ik probeer een DV-film te importeren met iMovie HD 6.0.3. De DV-camera is een JVC GR-D23E.

Wat is het probleem?
[b:1a9dfe19a3]Na het importeren (zelf stoppen, of als film is afgelopen) klapt iMovie HD er “unexpectedly” uit! [/b:1a9dfe19a3]Herstarten lukt dan ook niet meer. Behalve als ik de opgeslagen film verwijder, dan start iMovie HD wel op.

Wie kan mij helpen? Ik kan op internet niet veel vinden. Alleen een vage tip dat je GarageBand moet starten en daarna verder werken met iMovie HD, vanwege een Core Audio probleem…

Nog ter verdere info: MacBook herkent DV-camera, film is te zien op MacBook inclusief geluid.

Wat doe ik fout?/Wat kan er aan verholpen worden? De updates zijn ook al allemaal uitgevoerd…

Groet,
Joep

Misschien een bug dat juist met dat soort video voorkomt... Even rapportje sturen naar Apple als je niets vindt.

[quote:168ed312ef="Brent146"]Misschien een bug dat juist met dat soort video voorkomt... Even rapportje sturen naar Apple als je niets vindt.[/quote:168ed312ef]

Hoi Brent,

Dat rapport heb ik inmiddels wel een paar keer verstuurd. Maar daar krijg je toch geen antwoord op? M.a.w. je hebt er niet direct profijt van. En terwijl ik dat juist wel nodig heb! :wink:

Misschien moet ik het opnieuw installeren ofzo, alhoewel ik daar ook niet veel positiefs over lees…

[quote:17d509190f="Brent146"]Misschien een bug dat juist met dat soort video voorkomt... [/quote:17d509190f] Er worden geen bestanden geïmporteerd, dus van ondersteuning voor een bepaald soort bestand is geen sprake... er wordt geïmporteerd vanaf een bandje. JVC staat helaas bekend om zijn problemen met importeren, omdat JVC zich niet helemaal aan de standaarden houdt...

Er kunnen dan dus problemen voorkomen op het moment dat de camera op het einde aankomt en een stop-signaal verstuurd… neem eens een stukje extra erachteraan op, en stop het importeren in iMovie dus VOOR het bandje op het einde is aangekomen.

[quote:19f183e77c="unSOUND"]...neem eens een stukje extra erachteraan op, en stop het importeren in iMovie dus VOOR het bandje op het einde is aangekomen.[/quote:19f183e77c]

Hoi unSound,

Een goede tip, maar ik heb het helaas al met negatief resultaat geprobeerd… :cry: Zie mijn eerste bericht:

[quote:19f183e77c]Na het importeren (zelf stoppen, of als film is afgelopen) klapt iMovie HD er “unexpectedly” uit![/quote:19f183e77c]

Dus het probleem blijft staan. Misschien wel voor altijd, nu ik weet dat JVC bekend staat om dit soort dingen. Erg jammer en balen natuurlijk! :frowning:

Wel bedankt voor je reactie! :slight_smile:

Bij de voorkeuren van iMovie kun je meerdere dingen aan- en uitzetten wat betreft het importeren... experimenteer daar anders eens mee.