imovie>idvd 3

Erg frustrerend dat je wordt gedwongen om iDVD 3 aan te schaffen als je vanuit iMovie wilt exporteren naar iDVD. Ik was dus stom geweest om de gratis update van iMovie destijds te installeren anders had ik nog met iDVD 2 kunnen werken en had ik dus snel een simpele DVD in elkaar kunnen zetten....

Mooie pakketten maar ik hou niet zo van dit soort commerciele grappen.

Je kunt natuurlijk gewoon iDVD2 blijven gebruiken. Exporteer je film vanuit iMovie3 naar Quicktime>optimale dv-kwaliteit>exporteer. De QT film kun je dan gewoon naar het iDVD2 venster slepen. Heel simpel en ERG voor de hand liggend! Helemaal geen commerciele grappen dus.

dat klopt, Steve's lovechild...zo heb ik het nu ook gedaan. Echter de wisselwerking tussen iMovie en iDVD gaat zo niet meer op. Automatisch aanmaken van chapters werkt niet meer, en juist dit was de toegevoegde waarde voor mij van beide paketten... vandaar mijn frustratie.

iDVD2 ondersteunt geen chaptermarkers. iDVD3 wel. Als je niet alle opties van iMovie 3 kunt gebruiken omdat je geen geld wilt uitgeven voor iDVD3 is dat een eigen keuze. Zonder geld uit te geven gaat het branden van een DVD prima. Met veel extra mogelijkheden in het GRATIS iMovie3. En dus is je geklaag volkomen ongegrond. Want je kunt nog steeds snel een simpele DVD in elkaar zetten vanuit iMovie. Voor de vele extra's van iDVD3 wordt bovendien een belachelijk kleine bijdrage gevraagd. Kijk, dit soort geklaag frusteert MIJ nou...

yo steve, het gaat mij niet om het geld.... (ik heb het btw al besteld, maar dat terzijde). Het gaat mij er om dat je automatisch update via software-update en dan erachter komt dat je (chapter) koppeling naar iDVD weg is en dat je dus iDVD3 moet gaan aanschaffen. Dat is mijn bezwaar.