[iMovie] Langere "Rolling Centered Credits"?

Ik ben bezig de aftiteling voor een trouwfilm in elkaar te zetten in iMovie. Ik gebruik daarvoor de "Rolling Centered Credits" functie, welke op zich prima werkt. Het is i.v.m. met de speciaal korter gemixte versie van het bruidspaars favorite muziekje nodig dat de "aftiteling" anderhalve minuut duurt. Om de eens of andere reden wil iMovie deze echter niet langer maken dan 52 seconden.

Momenteel heb ik het opgelost door de uiteindelijke gerenderde clip in slow motion af te spelen, waardoor ik deze wel tot anderhalve minuut heb kunnen oprekken, maar dit komt de kwaliteit niet ten goede. :frowning:

[b:888520206f]Is er een manier om gewoon aan te geven dat de hele aftiteling gewoon anderhalve minuut moet duren??[/b:888520206f]

[img:888520206f]http://www.folosa.com/macosx/public/img-1050933617.jpg[/img:888520206f]

Je bent niet de enige: http://discussions.info.apple.com/WebX?128@161.DGyAazoDkl6.34@.3bc06843

succes
SLC

Lukt het je, zoals hierboven naar verwezen staat wel? Met meerdere blokken die, i.v.m. de rolsnelheid, even lang moeten zijn?

[quote:a4b5a508b9="Steve's lovechild"]Lukt het je, zoals hierboven naar verwezen staat wel? Met meerdere blokken die, i.v.m. de rolsnelheid, even lang moeten zijn?[/quote:a4b5a508b9]

Nee, meerdere blokken is absoluut geen succes. Ten eerste is het een berg werk te “gokken” dat ieder deel even snel loopt en dan ook nog eens het totaal in sync te krijgen met de muziek. Daarnaast krijg je met meerdere blokken het probleem dat ieder deel eerst geheel uit beeld moet zijn voordat je het volgende blok kan laten beginnen, anders verdwijnt de tekst ineens. Ik heb nog proberen dit weer op te lossen door een simpele “wipe” van onderen naar boven te laten lopen, precies tussen en eind en begin van twee scrollers in, maar deze krijg ik weer niet langer dan 4 seconden, wat weer te snel is voor de scroller. :stuck_out_tongue:

Kortom, vele wegen die allemaal naar een minder mooi Rome leiden, dus ik denk dat ik toch maar mijn oude “truukje” blijf gebruiken, de scroller gewoon zo lang mogelijk maken met de huidige toolset en deze dan gewoon in slow-motion weergeven om 'm “op te rekken”.