imovie na importeren alle fragmenten in prullenmand

Ik wil imovie gaan gebruiken echter loop ik tegen een zeer vervelende eigenschap aan. Nadat ik mijn film (DV) geimporteerd heb en het project bewaar staat alle fragmenten na opnieuw het project geopend te hebben in de prullenmand. Als ik vervolgens alle fragmenten uit de prullenmand haal en weer terug plaats in archief staan alle fragmenten door elkaar, dus niet meer in volgorde. Hierdoor is het monteren van een film met 250 fragmenten niet echt handig meer. Heeft iemand enig idee wat ik niet goed doe?

ps ik werk met Tiger en imovie 5.0.2

Computer, RAM e.d. :??

En 250 fragmenten, wat doe je fout in de regie :??

250 fragementen?... probeer het eens met 50... en dan opbouwen.... of aan elkaar plakken.

De allereerste versie van iMovie kon maar 9 of twaalf fragmenten aan (afh. van de beeeldinstelling). Nu is dat zéér lang geleden, maar zou er nog steeds een limit van bv 100 fragmenten kunnen gelden? Ik heb ff gezocht, maar geen info gevonden.

Het is ook een geheugenkwestie hoor. Ik ben wel eens tot de grens gegaan met m'n Pismo. En dan kan de werkwijze ook nog uitmaken wat je nog net wel... of net niet kunt doen. :lol:

Dank voor jullie reacties. Ik heb gedurende mijn laatste vakantie ongeveer 70 min aan beeld materiaal. Als ik dit automatisch (op inhoud film, dus iedere keer start-stop is een fragment) laat verdelen in fragmenten resulteert dat in 250 fragementen. Op mijn Windows machine mbv Studio 9 is dat geen enkel probleem. Zoals al eerder opgemerkt staat er nergens dat imovie hier een bepaalde limiet heeft.

Wat is een goede methode om mijn 70 min aan beeld materiaal te importeren in imovie zodat ik dit vervolgens kan terug monteren tot ongeveer 30 minuten?

Probeer het eens met de helft per keer. En als je dan ge-edit hebt, voeg je beide keren bij elkaar...

Ik heb nog ff gezocht, maar inderdaad niks gevonden betreffende een clip aantal limiet, dus dat zal het niet zijn.

Erg vreemd trouwens, dat de clips ‘zomaar’ in de prullenbak staan; weet je zeker dat het wel de betreffende clips zijn?

En 70min/250 fragmenten= <17seconden per fragment, zou dat nog wel wat worden?

Als je dat helemaal hebt afgekeken ben je rijp om 12 uur te pitten..... :lol:

Film is gemaakt op een 3 weekse vakantie in Costa Rica, vinden jullie 70 min beeldmateriaal echt zo vreemd??? Een shot van gemiddeld 17 sec is echt zo gek niet hoor, een beeldwisseling of shot hoe je het noemen wiltvan circa 8 sec na montage is een kijkvriendelijke tijd. Uiteindelijk zal de film na montage nog maar zo'n 20-25 min duren, precies genoeg om je kijkers te boeien. Ik begrijp dus niet helemaal jullie reactie mbt 250 fragmenten.

Terug naar het onderwerp. Ik heb inmiddels de film geimporteerd in drie delen zoals eerder opgemerkt en het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Begrijp overigens nog niet wat de reden hiervoor is, temeer omdat je nergen iets leest over beperkingen mbt aantal fragmenten.

Dank voor jullie reacties