imovie nas-schijf geeluitroepteken

Beste mensen.
Ik heb een probleem en ik kom er niet uit.
Ik heb al mijn Imovie gebeurtenissen op een netwerkschijf staan.
Nu krijg ik in imovie een geel uitroepteken bij deze map.
[img]/uploads/community/0120716ab9b7148457c459efc85bf3a85ab4ce62_0.png[/img]

Ik heb de schijf rechtstreeks op en experiabox (kpn) aangesloten.

Wie weet er raad??

Dat uitroepteken betekend dat je de betreffende schijf niet kan/mag gebruiken voor je iMovie event omdat deze daar te traag voor is. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat geïntroduceerd toen iMovie HD werd en dus meer data te verstouwen kreeg dan lekker werkt via een externe schijf aan de USB poort of over een netwerk.

Het is niet echt aan te raden (vanwege de eerder genoemde problemen met de snelheid), maar wil je toch persé een externe schijf gebruiken die iMovie niet wil accepteren, dan kun je met een terminal commando zorgen dat netwerkschijven toch geaccepteerd worden.

[code]
defaults write -app iMovie allowNV -bool true
[/code]

Nogmaals, dit is een niet gedocumenteerde optie omdat het gewoon niet lekker werkt. Maar misschien biedt het je mogelijkheden bestaande events te verplaatsen of exporteren.

Ik sta er zelf ook niet om te springen.. maar ik heb ruimte gebrek op mijn interne schijf..
als ik zie hoeveel GB een beetje film al heeft?
Al met al loopt het bij mij aardig snel op! mijn schijf van 320 gB is dan al snel vol.
Laatst een film geïmporteerd vanaf de camara.. was al gauw 100gB
Vandaar dat ik een externe schijf hiervoor heb gekocht. (en andere zaken)

Ik weet ook niet hoe ik het ander moet oplossen

Volgens je profiel heb je een Mac Mini. Is dat ook de computer waar het om gaat? Ik ben niet bekend met de verschillende modellen Mac Mini en de poorten die daar op beschikbaar zijn, maar als er FireWire op zit zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Dat werkt al een stuk sneller. Volgens mij is een externe schijf via FireWire 800 zelfs sneller dan de internet 2.5" harddisk in de Mini, maar dat kunnen meer technische mensen hier vast wel bevestigen of ontkrachten. :-)

Yeb Macmini met Firewire, alleen heeft de netwerkschijf [url=hhttp://wdc.co.nl/nl/products/products.aspx?id=280]Mybooklive[/url] geen Firewire.. alleen Usb