imovie niet op mac

Hallo, ik heb een mac g4 met os. 9.2.1 Op deze mac staat geen imovie. Nu heb ik de beschikking over de originele systeem cd-roms van mac os. 9.0.4v2.3. Is het mogelijk om middels deze cd-rom schijven toch imovie op mijn mac te krijgen. Ik heb de cd-roms bekeken en kan daar nergens imovie op vinden.

ok alvast bedankt

ik denk dat het komt omdat imovie alleen op macOSX draait macos classic waar jij over beschikt daar werkt ie niet op

Er is wel degelijk een iMovie voor OS 9, alleen geen flauw idee waar die los te vinden is.

[Edit]

Ik zie in mijn Classic folder een aparte iMovie staan, ik zal 'm eens inzippen en online zetten, misschien werkt dat…

Er is inderdaad imovie voor mac classic, de cd-roms die ik heb zijn van een mac waar imovie op staat. de eigenaar van deze mac heeft imovie er niet appart op gezet. Zou een optie zijn: de versie os. 9.04 installeren op mijn externe hd en dan kijken of imovie ergens te voorschijn komt.

Ik ben mijn kopie -op DIT moment- aan het uploaden voor je. Ik ben echter totaal niet bekend met Classic of OS 9, dus ik weet niet of het inzippen van de iMovie folder voldoende is, zoals bij OS X wel het geval is.

Weet iemand anders misschien of er nog andere zaken apart bij moeten worden geplaatst, extensies of iets dergelijks?

Ja zeker extensies en voorkeuren (of worden deze nou aut. aangemaakt), zag ik gister op die mac....

Nou ja, mijn ZIP-kopie staat inmiddels online, ik zou zeggen, probeer het gewoon eens, kan nooit kwaad denk ik. Ik heb mijn kopie [url=http://www.dallau.org/trash/iMovie.zip]hier[/url] even geupload voor je, het is een folder van 8.61 MB in ZIP formaat.

tenks man ik ga er even mee aan de slag, kom er nog wel op terug........ :mrgreen:

[quote:abae909f7c="zzid"]tenks man ik ga er even mee aan de slag, kom er nog wel op terug........ :mrgreen:[/quote:abae909f7c]

Is goed, laat vooral ook weten als de Mac nog bepaalde bestanden wil hebben, dan ZAP ik die ook nog even bij elkaar.

Als het mislukt geef me even een seintje. Ik heb zelfs nog een originele iMovie install disk die ik onder 9.02 heb gebruikt, werkte uitstekend, mag je hebben. Kan ik opsturen.

Hans Flick

daar ben ik weer,

Ik kan er niet zoveel mee, er staat bv geen “toepassing” bij. Verder zien sommige bestanden (zoals geluidsbestenaden) er als een simpletxt bestand uit. (._Crickets), ook staat er een quictimebestand op die manier geschreven .splash.mov en deze kan ik niet afspelen. Ook niet als ik dat . weghaal.

ehhh misschien moet ik maar even op het aanbod van Hans ingaan, ik heb nl geen idee of ik dicht bij een oplossing ben en met dat aanbod is het in een keer klaar.

Nogmaals mijn dank voor de moeite :slight_smile:

Hallo Zidd,

Ik heb vandaag de CD naar je huisadres verzonden!!!

Succes ermee, het biertje heb ik maar vast genuttigd!!!

Sorry,

ZZID, dat bier werkt ook snel…mmm…lol

CD al ontvangen????