iMovie onvoldoende geheugen met 2G ????

Hallo

Ik zit voor het eerst (ooit) met mijn nieuwe iMac G5 2.0 en 2Gig ram en nog 350Gig op de HD een kleine film te monteren en met diverse effects. Nu probeer ik even op laatst een korte titel toe te voegen, en krijg ik de meldeing dan ik ONVOLDOENDE geheugen heb?

Ik heb alle andere programmas afgesloten, mijn project bewaard en opnieuw opgestart in iMovie 5 - maar nog steeds hetzelfde

Kan dit wel kloppen dat 2 Gig Ram nog steeds niet voldoende is?

Ik hoor heel graag

Met vriendelijk groet

iKlaus

2 GB is ruim voldoende. Misschien pakt je systeem het RAM geheugen bankje niet. Kijk eens in je Apple Profiler om te zien of er echt 2 GB in zit, misschien moet je hem eventueel er opnieuwe inklikken.

In mijn PowerBook zit 768 MB, en heb wel eens een film bewerkt van een giegje of 5 maar nergens last van... (iMovie HD)

Fotosoeper > Ja, er zit inderdaad 2 GB RAM erin (ook volgens de Profiler). Is er ook een mogelijkheid om mijn actuele systeembronnen te bekijken als ik zo een melding krijg?

Ik heb wel zitten ‘spelen’ met diverse effects en misschien dat ik de fout in mijn project heb gemaakt. Dit is wel de eerste keer dat ik uberhaubt met iMovie HD speel, dus misschien wel een foute aanpak van mijn kant?

Wel kon ik prima mijn project van 1.6gb op de hd in iDVD omzetten en branden.

In ieder geval hartelijk bedankt allebei !

Groeten

iKlaus

Ik heb pas geleden een film die na een tijdje een archief en tijdbalk van totaal 16 gig bevatte... Ging 1x fout (programma stopte onverwacht, en het een en ander aan laatst bewerkte dingen kwijt).

800mhz G4 met 1.5GB Ram. zou gewoon kunnen moeten, wat voor effecten wil je precies?

WebJ > Niets bijzonders. Heb gewoon enkele faders ingebracht en wou in het begin van de film (3 still foto's faden in video) tekst overheen hebben. Tijdens het renderen van dit effect kreeg ik die melding dat de geheugen onvoldoende was. Misschien een 'bug' in iMovie HD 5 ?