imovie plugin's map onvindbaar - waar staat de map met de plug-ins voor

Hallo,

Via apple website heb ik de plugin voor imovie gedownload, en in de read-me file staat : 'On your hard disk, open the Plugins folder. Depending on where you installed iMovie, the path to the Plugins folder is either this:
Applications/iMovie for Mac OS X/Resources/Plugins
or this:
Applications/iMovie for Mac OS X/iMovie/Resources/Plugins'

Nu vind ik in 'applications' enkel het icoon voor imovie en als je er dubbel op klikt, opent natuurlijk het programma.

Via zoeken heb ik alle plug-in mappen opgezocht maar nergens is die map voor imovie te vinden. Het rare is nochthans dat ik alle effecten, overgangen,… die standaard in het programma zitten kan gebruiken.

Moet ik via 'pacifist' zie map imovie 'unpacken' en kan dat zomaar zonder invloed te hebben op het programma ???

Imovie is geïnstallleerd geweest bij installatie van jaguar.

Bedankt voor raad en advies (ik zal wel enkel na het weekend kunnen reageren : weekendje in frankrijk staat voor de deur :smiley: )

groeten
davedive

In principe zou je de laatste versie van iMovie moeten hebben 2.1.2 vanwege Jaguar. Zo ja zul je even in de library (bibliotheek) map op je OS X schijf moeten kijken of daar een iMovie map staat. Zo nee kan je deze aan maken door een nieuwe map te maken en deze iMovie te noemen. In deze map maak je dan een map Plug-ins en sleept daar de iMovie plugins pack naar toe. Kijk even goed in de readme tekst, want vermoedelijk staan daar verschillende opties omschreven voor verschillende versies van iMovie. iMovie zoekt bij het opstarten naar de plugins map. Hij zal deze niet kunnen vinden als de map niet goed omschreven is. Succes!

warner

Home/library/Imovie/plugins.

Ik ben zelf ook even gaan kijken. Maar het blijkt dat de iMovie plugin pack bedoelt is voor versie 2.1.1 en Jaguar is al een stapje verder en heeft versie 2.1.2. Naar blijkt lukt het dus niet zoals ik hierboven heb beschreven. Dit lukte wel in OS X 10.1.5. Vreemd.

Ik bedoel dus dat als iMovie opstart niet de betreffende plugins inlaad.

iMovie plug-ins onder OSX 10.2.1 en iMovie 2.1.2 plaatsen in de user librarymap, dus niet in de system/library library(bibliotheek)/iMovie/Plug-ins bestaat de map iMovie of Plug-ins niet maak er dan een aan en let op de spelling.

Werkt. Had ik zelf nog even niet aan gedacht.

Hallo Warnerraven en ohho,

Kom net terug van weekend om deze prachtige oplossing te vinden. Maakt mijn weekend echt super-af !!!

Het werkt dus perfect !!

Honderd maal dank
davedive :smiley:  :D  :D  :D