imovie probleem: hij wil een mpg bestand niet importeren.

Hallo!!

Ik heb een probleem met imovie. Ik wil een .mpg bestand importeren maar dan geeft hij de volgende foutmelding:

[img:843ff7b696]http://img.photobucket.com/albums/v148/xniesjuhx/Afbeelding1.jpg[/img:843ff7b696]

Ook quicktime wil het niet afspelen…

Weet iemand hier een oplossing voor??

Bedankt alvast!

waarschijnlijk is je bestand beschadigt en zal het dus ook niet meer te open zijn. De makkelijkste oplossing zou zijn als je nog een goede back-up hebt van het bestand.

maar het vreemde is...dat hij hem op de pc in windows media player wel afspeelt maar op de apple niet in windows media player. en ook niet ik quicktime en imovie...

(wel in vlc-player trouwens)

ik heb de beelden van een videorecorder op m’n computer gezet…via een dvdbrander: hp dvd movie writer dc 4000

Misschien is de broncode niet .mpg maar alleen de extensie? Niet alle .mpg kan worden afgespeeld in Quicktime. Het lijkt erop dat je niet de juiste plugin hebt om het bestand te kunnen afspelen. Dit is iets wat veel voorkomt met Quicktime (als je geen Pro en plugins hebt.) Je zou kunnen kijken of je niet even de Quicktime Pro (als je die niet al hebt) versie kan "kopen" en de plugins vindt je op de site van UnSound....volgens mij was het: www.ferrari-spotters.nl/mac Zoek anders even naar berichten van UnSound en dan staat het in z'n signature!

Converteer je film dan naar een ander formaat wat iMovie wel kan lezen!

Je kan proberen hem met FFMPEG naar een DV-FILE om te zetten, die pakt iMovie sowieso.. weet niet of het om een lang filmpje gaat..

Succes

[quote:367653a3b0="NCKRTS"]Je kan proberen hem met FFMPEG naar een DV-FILE om te zetten, die pakt iMovie sowieso.. weet niet of het om een lang filmpje gaat..

Succes[/quote:367653a3b0]

ik heb deze net geprobeerd…ik dacht eindelijk dat het ging lukken…maar nee!!!
ik geef aan waar hij het nieuwe bestand neer moet zetten maar dan zie je hem niet. hij zegt dat het gelukt is allemaal maar het nieuwe bestand is niet te vinden…heel vreemd!!!

Wat je sowieso even moet doen, is MPEG Streamclip downloaden (freeware!):

http://www.apple.com/downloads/macosx/video/mpegstreamclip.html

bevat een functie ‘fix timecode breaks’ - is vaak een goeie oplossing. Vervolgens gelijk exporteren als DV(25) bestand.

Succes.

MPEG is eigenlijk ook een heel fout formaat, en zeker niet bedoeld om nog gemonteerd te worden. MPEG is een eindformaat, zonder apart audio- en videospoor, en al slachtoffer geweest van de nodige compressie.

[quote:f3d63b4103="Phebian"]Wat je sowieso even moet doen, is MPEG Streamclip downloaden (freeware!):

http://www.apple.com/downloads/macosx/video/mpegstreamclip.html

bevat een functie ‘fix timecode breaks’ - is vaak een goeie oplossing. Vervolgens gelijk exporteren als DV(25) bestand.

Succes.[/quote:f3d63b4103]

hiermee is het gelukt!! bedankt voor de tip!! :smiley:

mooi, ik heb hetzelfde probleem :P trouwfilm van 2 en een half uur.

En om dit soort problemen te voorkomen, probeer ten alle tijden mpeg1 en mpeg2 te mijden als bronmateriaal. Dit zijn eindformaten, en niet bedoeld om weer geopend en bewerkt te worden. Dit in tegenstelling tot mpeg4, die wel meerdere sporen heeft.

helaas, ik kan streamclip iet gebruiken omdat het mpeg-2 is. maarja dit ws onvermijdelijk om het weg te zetten als mpeg. daarmee werkt het capture software, het was op een analoge tape die dus werd omgezet. bijgeleverd edit PC software heeft echter geen problemen mee.

is er geen andere manier om het om te zetten via ffmpeg?
als ik die HD trailers zie lijkt me 2500 a 3000 kbits/sec meer dan voldoende
en het is al vanaf vhs…verlies zal ik altijd wel krijgen.

Als het goed is kan mpeg streamclip het wel als je de QuickTime mpeg2 component installeerd... althans, ik meen zoiets ooit te hebben gelezen in de readme van streamclip

jup [quote:d1dff10778]MPEG-2 video is supported in conversions, but for playback and export you have to buy the MPEG-2 Playback Component ($19.99) from Apple.[/quote:d1dff10778] conversie kan dus alleen dus mn origeneel maar ff kopieren