iMovie project files op slot

Als ik iMovie project files uit mijn eigen user(=admin) folder wil openen, meldt iMovie: "The project could not be opened because the folder is locked or the folder permissions are incorrect" Dit is niet zo. De folder is niet ge-locked en ik heb als user en admin read/write permissie voor de file en alle andere files in de folder. Geprobeerd: 1. Alle privileges opnieuw in te stellen. Helpt niet. 2. iMovie project files over te brengen naar shared folder. Helpt niet. 3. Videomateriaal opnieuw ge-download (met iMovie) naar shared folder: helpt niet. 4. Ownership applicatie veranderd: alles loopt mis. 5. Videomateriaal opnieuw ge-download naar externe HD: probleem weg, maar ook alle eerdere werk aan de filmpjes.

Ik werk met de laatste versie van iMovie onder OSX 10.3.4 op een G5 2x2 met 1.5GB werkgeheugen.

Wie weet raad?

mcbud

Mischien de folder waar imovie inzit of waar deze zijn voorkeuren kwijt wil: ~/library/imovie of ~/library/preferences etc. Alhoewel dan zou eigenlijk ook niet op de externe HD werken, of zet je daar iMovie zelf ook op. Repair permissions gedraaid?

Internetverbinding ook nog down javascript:emoticon(':o')

ik zie geen iMovie preferences in de Library folders…

repair permissions al een paar keer gedraaid na wat experimentjes
er komen ook andere vreemde permissie fouten naar voren: mag vanuit de finder sommige files niet meer van de interne naar de externe schijf slepen.

evengoed bedankt voor je suggesties! javascript:emoticon(’:)’)

mcbud

~ betekent in je eigen home folder. Dus onder users/jouwinlognaam/ zou onder library/preferences com.apple.imovieX.plist moeten staan.

en onder library/imovie staan meestal plugins en zo.

Gezien de problemen die je nu ondervind is er gewoon iets niet OK met je systeem :mrgreen:

Mischien van een CD opstarten en dan repair permission doen.