iMovie stottert

Ik heb in iMovie een project gemaakt wat stottert als ik het afspeel. Dit was in het begin niet zo... Het beeld valt met regelmaat (elke 2 seconden) weg en vertoont een grijs geblokt beeld met paarse stipjes. Ik kwam hier achter op het moment dat ik de film naar cd-rom kwaliteit wou exporteren. In dit geëxpoorteerde besatnd zitten de zelfde problemen.

Dit probleem is onstaan nadat ik mijn project naar een externe Firewire HD heb gekopieeerd en na het openen de prullenmand heb geleegd binnen iMovie.

Is er een manier waarop ik de boel weer kan repareren? Er zit nogal veel werk in het project…

Thanx!

Misschien een snelheidsprobleem? Op mijn iMac G4 700MHz kan ik de interne harde schijf van 40GB niet gebruiken omdat deze domweg te traag is voor gebruik met iMovie.

Ik heb (nog) geen ervaring met een externe harddisk, maar zou het kunnen zijn dat deze te traag is? Als je het hele iMovie project weer terugzet naar de interne harddisk, en het dan nog eens probeert? Je interne harddisk zou toch zeker snel genoeg moeten zijn. Nog een alternatief: je film digitaal terugzetten op tape (er wordt dan al gerenderd), dan een nieuw project maken in iMovie en je tape weer inlezen, en dan branden. Succes!

Welke versie van iMovie gebruik je?