Imovie update werk niet

Ik heb het volgende probleem:

In een draadje van gisteren werden een aantal updates opgesomt die niet in de updater zitten, dus ik alles gdownload bij apple vandaan. wil ik alles instaleren gaat alles goed tot ik bij Imovie aan kom. Al bij de introductie geeft hij aan dat hij Imovie niet kan vinden in de map programma’s terwijl hij er toch echt staat. Zijn er meer met hetzelfde probleem en zo ja, wat kun je er aan doen. Of gewoon wachten tot hij in de updater komt.

Roel

:oops: Bij mij ook ! ..na enkele pogingen werkt de QT update niet. :finderoud:

Geen problemen hier. (iMac 800, 512 Mb, 10.3.3, iMovie 4)

Ik liep bij het installeren van de diverse updates ook aan tegen de genoemde problemen. Ik heb meerdere Mac's (allen 10.3.3) en werd telkens met dezelfde probleem geconfronteerd. O.a. onbevoegdheid om de tempory map te gebruiken. Uiteraard controleer en herstel ik regelmatig mijn permissies, maar dit probleem heeft daar volgens mij niets mee van doen.

Uiteindelijk kon ik de updates (Quicktime, iPod en iMovie) zonder problemen installeren door ze ieder afzonderlijk via de software-update op te vragen. Hoewel dit nog gen uitsluitsel geeft over het hoe en waarom van de problemen zijn de updates nu wel geïnstalleerd. :finderoud: [/quote]

Ik heb ontdekt dat ik maar iMovie 3.0.3 heb, is dat normaal? Ik bedoel moet je iMovie 4 kopen of zo? (of kreeg je dat bij een recntere computer)

Ik heb recent Panter geinstaleerd en alle updates geinstaleerd, echt allemaal. (ook iPod-spul, terwijl ik niet eens een iPod heb)

[quote:343deba5e6="angorawol"]Ik heb ontdekt dat ik maar iMovie 3.0.3 heb, is dat normaal? Ik bedoel moet je iMovie 4 kopen of zo? (of kreeg je dat bij een recentere computer)

Ik heb recent Panter geïnstalleerd en alle updates geïnstalleerd, echt allemaal. (ook iPod-spul, terwijl ik niet eens een iPod heb)[/quote:343deba5e6]

iMovie 3 komt uit de vorige iLife versie. Versie 4 hoort bij iLife '04, en die zul je moeten kopen. Het is net als bij andere software pakketten waarvan, met enige regelmaat, een vernieuwde versie verschijnt. Denk aan de verschillende OSX versies die je apart dient aan te schaffen. :apple:

Als bepaalde updates niet willen werken via "Software-update" kan je ze rechtstreeks downloaden op de Apple-website (heb ik net gedaan met Quicktime). Dit heeft bij mij gewerkt. Update voor iMovie vind je hier: http://www.apple.com/support/downloads/imovieformacosx.html

Edit: Ik heb eroverheen gelezen dat je het rechtstreeks geprobeerd hebt. Maar nu staat ie dus wel in Software-update!

@Hermanko: voor jou zou dit een oplssing kunnen zijn…