[iMovie] verbinding met camera verbroken

Ik probeerde net een filmpje in iMovie over te zetten naar onze Sony Digital Handycam, via een firewire snoertje. IMovie gaf de melding dat de verbinding verbroken was. Wat is er aan de hand? :roll:

Beste Renetta

Je omschrijving is heeel erg kort en er zijn hier mensen met glazen bolletjes maar ik weet niet of je meekijken op het forum :wink:

Ehm, ik vertel gewoon wat er gebeurde, niet meer en niet minder :roll:

Ik heb een filmpje in iMovie, gewoon wat shots, titeltje, muziekje, en wil dit naar de camera (Sony Digital Handycam) exporteren. Ons zwarte firewire-snoertje in de achterkant van de G4 bak gedaan, in de camera gedaan en die aangezet. De camera gaf de melding: DV IN. In iMovie werd ook aangegeven dat de camera aangesloten was.
Via exporteren begon-ie met contact maken, maar plots kwam er een schermpje met: “de verbinding met de camera is verbroken.” Ik heb het ook met USB geprobeerd, maar dan zegt-ie dat de Firewire niet is aangesloten.

Zo beter? :innocent:

En je weet zeker dat de camera een DV in heeft? dat is namelijk niet een normale optie op de meeste videocamera's Die hebben vaak alleen DV out zodat je wel kan importeren met iMovie maar terugschrijven naar de camera kan helaas niet .

Ik heb talloze malen vanuit iMovie naar die camera iets teruggeschreven :?

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Wat is bijvoorbeeld de VTR-modus van een camera inschakelen? Ik moet namelijk een filmpje maken voor een musical en dat moet op tijd af zijn… :cry: