iMovie. Wegschrijven/exporteren Imovie bestanden naar iDVD

Ik heb op dit moment een iMovie bestand van ± 13 Gb. Wat inhoud 1 uur film. Hoe kan ik dit bestand dusdanig wegschrijven exporteren en/of comprimeren zonder kwaliteitsverlies voor op een DVD?

Kan ik het eventueel ook sterk gecomprimeerd op een CD krijgen?

Ben wat video betreft een leek, maar dat zul je gemerkt hebben :wink:

Beste Hans59,

wat gebruik je van OS en programma’s??

Als je iMovie 3 hebt en iDVD is het heel simpel om van je iMovie film een dvd te maken…

Kies in iMvie gewoon exporteren naar iDVD en voila… geen verlies!! Daarna kan je vanuit iDVD een dvd branden, let wel je kan er maximum 60 minuten mee branden!

In principe is er geen kwaliteitsverlies, wel is het zo dat je door het exporteren van mpeg verandert, nl. van MPEG2 naar MPEG4… maar dat levert geen kwaliteitsverlies op…

Suc6,
koen76

kleine toevoeging: met de recente versie van iDVD kun je tot 90 minuten op een DVD schrijven. Het programma maakt gebruikt van twee 'compressie-standen': een voor DVD's tot 60 minuten, en een iets hogere compressie voor DVD's van 60 tot 90 minuten. Verschil: iets minder detaillering, wat meer blokvorming in egaal gekleurde vlakken, 'raffeliger' verloop van horizontale bewegingen (met name van rechts naar links). Is dit allemaal te zien? Ja, op je Mac met een TFT scherm wel, op een Mac met conventionele beeldbuis (eMac)wat minder. Afgespeeld op een 'standalone' DVD speler via s-video of YC op een echte videomonitor is het (niet storend)waarneembaar; via een televisie en composiet video valt het nauwelijks op.

roel
:finderoud:

ehm, ja het klinkt zo makkelijk: exporteren in i movie naar idvd, maar ik krijg dan de melding dat daar idvd 3.0 voor vereist is. dat zat er dus niet automatisch op, op m'n powerbook g4 superdrive!! eigenaardig. en ook nu ik die versie gedownload heb, werkt het nog steeds niet!! ra ra hoe kan dat?

Mies, welke powerbook heb je?? Normaal zit iDVD3 er zeker en vast bij, het is voor zover ik weet, niet te downloaden!!! Althans niet bij Apple...

Anders moet je de installatie cd van OS X nog eens draaien en vervolgens in je map hulpprogramma’s programmatuurhestel draaien, dan kan je iDVD installeren…

Je moet idd wel een apple superdrive hebben anders doet iDVD3 het niet…

Suc6

he koen,

ik heb de p-book G4, 15’ (superdrive). prima ding maar dus geen idvd 3 maar 2 er op.
een update was wel te downloaden maar daar kan ik dus niets mee…

ik zal die opstart cd es gaan hanteren…

thanx!