imoviecrash na update quicktime 6.02? - kan niet meer op regelmatige wijze imovi

Hallo,

Dit komt vanuit de nieuws-reacties op update quick time. :
Na update naar 6.02 crashed imovie voortdurend bij opstart.
in reactie op Pier die ook dit probleem had schreef ik :

'Hallo Pier,

Heb inderdaad hetzelfde voor als jij. Sinds ik de updater laten draaien heb crashed imovie voortdurend. Ik heb de laatste 2 dagen geen tijd gehad om het te hertesten, maar de laatste keer dat ik imovie opgestart heb, opende hij wel mijn bestaand project, maar was behoorlijk traag. Toen moest ik weg en heb ik er niet meer verder op getest.

Mijn config : cube 450mhz / 896Ram/80gig cuda IV/osx.2.1 Extern had ik aangesloten : imic op toetsenbordusb-poort (heeft dit er iets mee te maken ?? : update past een aantal audiocodec'sen aan denk ik)

In ieder geval zal ik dit ook nog eens in het osx-forum toevoegen, dan zullen meer mensen dit lezen denk ik.

Na het hertesten (wordt ten vroegste morgenavond) zal ik mijn ervaringen nog eens doorsturen (op het forum dan)

groeten
Davedive'

Hebben meer mensen dit voor en wat zou de oorzaak kunnen zijn??

Zal ook mijn probleem nog even toelichten. iMovie start wel op, maar zo gauw ik een film of een project open crashed imovie direct. Dit gebeurt op 2 verschillende macs.

Zal mijn config er ook nog even bij zetten:

iMovie 2.1.2
Powerbook 800mhz met 1Gb Ram / Jaguar 10.2.1
G4 450mhz AGP met 640Mb Ram / Jaguar 10.2.1

groet,
Pieter

trash prefs repair permissions update prebinding.

hello slc,

eventjes preciezer toelichten lijkt mij aangewezen, wat mij betreft kan ik in ieder geval zeggen dat ik dat nodig zou hebben.

trash prefs : welke prefs ?? imovie prefs in users/… ???

• (facultatief) wat gooi je dan eigenlijk weg ? ik veronderstel in het geval van imovie dat dat niet bijzonder veel is, maar wat als je dat voor bv. mail doet? dan heb je alle settings getrashed : accounts, …??
    repair permissions : via disk utility lijkt mij
    update prebinding : lijkt mij enkel met 'pacifist' of zoiets dergelijks te doen ?

dank bij voorbaat
davedive :wink:

DaveDive,

Ben er achter wat het is, althans het werkt voor mij.
Probleem ligt bij een plugin van Toast.
Verwijder uit Library/Quicktime het bestand 'Toast Video CD Support.qtx' en iMovie draait weer probleemloos.

Groet,
Pieter

Hallo Pier,

En werkt toast video cd exportfunctie dan nog in imovie?  Gezien ik geen superdrive heb gebruik ik die exportfunctie wel in imovie.

Trouwens, hoe wist je dat ik toast had ??? :smiley:

groeten
davedive

Nee, helaas, die export functie zit er dan niet meer in. Voor jou is dit dus niet echt een oplossing  :(

Was ook maar een gokje dat je toast hebt  :D

Je kan dit nog even proberen (gevonden op de site van [url=http://support.roxio.com/roxio_support/toast/toast_top_support_notes.html;jsessionid=XUJMJB2VGXXY5LAQAMHB3KVMCACAYIV0#TOAST2]Roxio[/url])

If you are experiencing problems with the Video CD components after updating:

1. Use the "Get Info command" on the iMovie application file. Go to the plugins section and remove the Toast Video CD Export bundle. Close the Get Info Window, select some other file, then go back and use the "Get Info" command on the iMovie application. Go to the plugins section and use the "Add" function and locate the Toast export bundle in the Roxio Video Folder (inside the Toast folder).

2. Go to /Library/Quicktime and delete the Toast Support file. Copy the version from the Roxio Video folder into the /Library/Quicktime folder.

Hallo terug,

Heb nu een aantal keer opgestart, project geopend, gesloten, wijzigingen aangebracht, … niks, nada, noppes problemen ???

Jaguar blijft mij verbazen. Dit is nu echter de eerste keer dat dit in de goede zin uitdraait. We zullen zien wat het binnen een paar dagen geeft.

In ieder geval, hou ik de tips die je aanbracht bij de hand.

vriendelijk bedankt Pier
davedive

Hartelijk dank allebei. Bij mij werkte iMovie helemaal niet meer. (crashte meteen bij opening van een project) Het is me niet duidelijk wat dit met de Quicktime update te maken heeft. Het iMovie-Toast conflict was er al eerder en in een vorige Toast versie gerepareerd (dacht ik) en nu dus blijkbaar met de toast update voor jaguar opnieuw geintroduceerd. De uitgebreide tip (opnieuw invoeren van de toast bundle en bij Quicktime toast help vernieuwen) werkt bij mij niet. De toast bundle moet gewoon weg blijven uit de iMovie plugins. Gelukkig is dat voor mij geen probleem. All the best, André