Als ik een fragment (.dv of .mov) in FCP importeer en ik bekijk het fragment in de viewer is alles oke. Zodra ik het op de tijdlijn of canvas drop, is het geluid verdwenen en is een beep beep beep voor in de plaats gekomen. Welke instelling staat verkeerd?
Oke, ik heb het al opgelost: render het fragment. Maar weet iemand waarom er gerenderd moet worden?
:?
er moet gerenderd worden als het formaat van audio of video niet hetzelfde is als de instellingen van de edl. Als je bijvoorbeeld voor DV PAL kiest, moet de audio 48kHz zijn en niet 44.1 zoals het op een CD staat. Na het renderen is het formaat hetzelfde als de instellingen in de edl.
FCP kan alleen audio in AIFF-formaar 48 khz. in realtime aan. Andere formaten moeten eerst gerenderd wordt. Daar moet je dus rekening mee houden met capturen en importeren van geluid.
Frans.
Je kan ook nog instellen bij hoeveel lagen audio hij moet gaan renderen. Die staat volgensmij standaard op 4. (kan ook anders zijn hoor). Dit staat zo ingesteld omdat je sneller kan previewen. Je kan het dus hoger zetten. De voorwaarde is dan wel dat het geen mp3 tjes zijn enzo maar gewoon aiff 48kh .
Succes
Als ik een MP3'tje importeer en render dan heb ik ontzettend veel kwaliteits verlies. lijkt wel of ver frames gedropt worden (in de audio).. Zowel als ik preview in FCP als op DVD? iemand een idee?
Eerst de mp3 omzetten naar aiff met bv quicktime pro. Dan pas importeren in FCP/E