Importeren DVD via HandBrake naar iMovie

Ik heb getracht via HandBrake een DVD(film) over te brengen naar mijn Apple en vandaar uit gedeelten te importeren in iMovie. Op de Apple is de film goed overgekomen (en dus te zien) maar vanuit de betreffende map kan ik geen onderdelen importeren in iMovie.

In de betreffende map staan 2 sub mappen, resp. video-TS en Audio-TS met o.a bestanden als video-TS.BUB , .IFO en .VOB.
of VTS_01_1-VB. Voor mij geheimtaal. Wie kan mij duidelijkheid geven. Ik zal vast in HandBrake een verkeerde instelling gebruikt hebben maar ik dacht dat een MP4file door iMovie gelezen kon worden. In afwachting, Peeter

Als je de hele film importeert in iMovie, kun je vervolgens zelf 'scènes'/'gedeeltes' verwijderen… Je zou dus niet aparte 'filmpjes' hoeven te importeren om het vervolgens weer aan elkaar te plakken…

Succes :wink:

Hi,

Ik weet niet of de laatste versie van iMovie m4a kan lezen, maar quicktime zeker (.mov) en dv streams (.dv)
Ikzelf gebruik MPEG Streamclip om DVD’s te rippen, maar handbrake moet het ook kunnen.

De .VOB files zijn de files waar het beeld en geluid in zit (zit in de video_ts folder), de geluids folder is meestal leeg, dat zit verpakt bij het beeld. As je die omzet naar .mov zou het moeten lukken

Succes, Richard

Handbrake maakt normaal gesproken helemaal geen VIDEO_TS bestanden aan, dat zijn de bestanden op de DVD. Verder sluit ik me aan bij Richard 2nd, je kunt beter de bestanden omzetten naar een MOV of DV bestand, want de extra compressie die je anders krijgt door om te zetten naar MP4 gaat ten koste van de kwaliteit van het beeld.

Dank voor alle reacties.

Als beginneling zit ik nog wel even met de vraag hoe ik materiaal omzet naar .mov of .DV. Misschien is er een site waar ik dat stapgewijs kan achterhalen. Maar ook jullie suggesties zijn hartelijk welkom.

Groet, Peeter

[quote:a00fb1bc55="Peeter"]Op de Apple is de film goed overgekomen (en dus te zien) maar vanuit de betreffende map kan ik geen onderdelen importeren in iMovie.

Ik zal vast in HandBrake een verkeerde instelling gebruikt hebben maar ik dacht dat een MP4file door iMovie gelezen kon worden. In afwachting, Peeter[/quote:a00fb1bc55]
Je kunt de bestanden (die door Handbrake zijn gemaakt) niet importeren omdat Handbrake ook een tekstspoor in de .mp4 container zet. Verwijder dit tekstspoor (in QuickTime Player (je moet wel Pro hebben geloof ik) Cmd + J, en dan het desbetreffende spoor verwijderen, en vervolgens het bestand opslaan (je krijgt dan een .mov)) en het zal werken.

Hieronder nog twee topics die wellicht nuttig kunnen zijn:
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152382
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2236227#2236227