importeren objecten in bibliotheek indesign (opgelost!)

Weet iemand of er scripts bestaan zodat je in de indesign bibliotheek foto's/illustraties rechtstreeks kunt importeren uit een map zonder ze eerst in een document te plaatsen en dan in de bibliotheek te slepen?

Want dat is erg omslachtig. In quark deed ik dat inderdaad wel zo, maar ik heb de hoop dat dat in indesign sneller kan!!!

Ik denk even hardop... Waarom zou dat handig zijn? De voordelen van een bibliotheek zijn o.a. dat je er pagina-elementen (hulplijnen, objecten, gegroepeerde objecten en zelfs hele pagina's) in kunt opslaan en later weer op exact dezelfde plaats kunt plaatsen. Afbeeldingen in een bibliotheek blijven gelinkt naar de oorspronkelijke afbeeldingen op je harde schijf (tenzij je ze eerst in een document geplaatst hebt, ingesloten in het document en daarna aan de bibliotheek hebt toegevoegd). Verwijder de afbeelding van je harde schijf en de bibliotheek kan ze niet meer vinden. Is het niet simpeler om de afbeeldingen en illustraties gewoon in de map te laten staan en ze vanuit de map naar je pagina te slepen?

groeten,

Ton

dag Ton, misschien onbewust heb je mij het antwoord gegeven! Ik wist niet dat je de illustraties kon slepen naar het document - oeps.

Het gaat bijvoorbeeld om het maken van een tijdschrift:
je hebt een cd met een heleboel illustraties, die alleen maar genummerd zijn. Ik opende dan al die afzonderlijke beelden in een nieuw document en sleepte ze vanaf de pagina naar de bibliotheek.
Best omslachtig.

Bij het opmaken van het tijdschrift kon ik ze dan weer vanuit de bibliotheek makkelijk naar de pagina’s slepen omdat ik zo kon zien wat de foto’s voorstelden. Aan het nummer kon ik niets zien.

Nu ontdek ik dat ik alle bestanden tegelijk kan selecteren en ze naar het document kan slepen waarna ik ze ook zo weer in de bieb kan slepen!

Kortom: probeem opgelost! :lol: