Importeren van .pdf in iPhoto lijkt niet te werken?!

Hi!

Ik dacht met iPhoto 6 onder 10.4.4 een [b:32d9aae9c9]Bewaar PDF in iPhoto[/b:32d9aae9c9] te kunnen doen. Dat lijkt een heel eind te werken tot de daadwerkelijke importactie (het mapje wordt bijvoorbeeld wel aangemaakt!). Dan volgt een fout dat [i:32d9aae9c9]/private/tmp/[bla bla] is onvindbaar (-43)[/i:32d9aae9c9] wat ik ook zeg over wel of niet verwijderen na afloop. Dat vind ik merkwaardig.

Maar als ik bv via Safari een pagina als .pdf opsla, het bestand hernoem met de extensie .jpg wordt deze in iPhoto gewoon geimporteerd.

Volgens een google lijkt het wel te werken, maar heeft iemand een idee? Lukt het bij iemand?

Thanks!

Als je in voorvertoning exporteer gebruikt, kun je hem zonder probleem in iPhoto zetten.

[quote:c75ea31b34]Als je in voorvertoning exporteer gebruikt, kun je hem zonder probleem in iPhoto zetten.[/quote:c75ea31b34]

Bedankt voor je reactie, maar bij mijn weten kent Voorvertoning geen exporteer commando.

PDF bestand openen met Voorvertoning, bewaar als JPG en importeren in iPhoto

Et Voila!!!

VOORVERTONING: Archief-exporteer-daarna structuur-bewaar.

[quote:ba4eb3a34a] PDF bestand openen met Voorvertoning, bewaar als JPG en importeren in iPhoto

Et Voila!!!
[/quote:ba4eb3a34a]
Bedankt, maar het levert van een 10 pagina’s tellend PDF-document 1 JPG per keer, namelijk de actieve pagina. Dus moet ik 10 keer de actie herhalen.

Voordat iemand denkt dat ik met Automator aan de slag kan, moet ik maar misschien eerst even uitleggen wat ik wil:

Ik ben aan het surfen en vind een gaaf PDF-artikel van bv 41 pagina’s. Hierin kun je vrij(!) zoeken met Voorvertoning. Al die PDF-files (Unix HOW-TO, recepten, enz) wil ik in 1 groot documenten management systeem als iPhoto hebben vanwege het behoud van zoekfunctionaliteit in het document! Ik geef toe dat ik dat juist nu wil testen binnen iPhoto maar Spotlight indexeert ook PDF’jes. Dus de aanname lijkt me reëel.

Juist omdat het afdrukken vanuit bv Voorvertoning via de knop [b:ba4eb3a34a]PDF[/b:ba4eb3a34a] die optie lijkt te bieden vind ik het raar dat het niet werkt?! En daarmee begon ik de vraagstelling binnen dit forum.