importeren vanuit excel in adresboek

Ik heb een duizendtal adressen in een excel bestand staan en wil deze graag in adresboek importeren.

Wie kan mij vertellen hoe dit kan?

Hoe krijg ik de juiste informatie in de juiste velden, zonder dataverlies ?

Kan ik deze tijdens de import direct onderverdelen in groepen / slimme groepen?

Is het mogelijk om informatie voor elke fiche van groep in een keer in te geven, zoals bv genre of opmerkingen in itunes ?

Ik wil deze informatie ook syncen via.mac met een tweede computer. ik heb dit eerder nog al eens geprobeerd, maar toen syncte hij niet altijd alle informatie op een correcte manier. Hoe zijn de ervaringen hier nu mee?
Bovendien zou ik deze info ook willen syncen met een palm ( Tungsten T)

Ik weet het zijn een hele hoop vragen tegelijk , maar ik ben dan ook als de dood om deze gegvens te verliezen…

alvast bedankt voor de tips

Je moet alle kolommen in Excel aan elkaar plakken met tekst.samenvoegen en tussen iedere kolom een scheidingsteken. Dan kun je het bestand opslaan als .csv en importeren in adresboek als tekstbestand.

Aan alle kolommen kun je dan een nieuw veld in Adresboek koppelen. Daarin kun je misschien iets slims doen met een veld waar je later een slimme groep mee maakt. Dat weet ik niet precies.

Syncen met .mac ben ik niet zo in thuis.

Maar importeren moet in ieder geval lukken

euh wacht ff , hoe moet ik precies die kolommen aan elkaar plakken met tekst.samenvoegen en tussen iedere kolom een scheidingsteken plaatsen? :?

Ik ga er vanuit dat je alles in excel netjes in kolommen geordend hebt. Dus in kolommen Naam, Emailadres, huisadres etc.

In een kolom daarachter kun je met de functie Tekst.samenvoegen een kolom maken waarin je alle voorgaande teksten samenvoegd. Dit vind je onder knop Functie plakken ([i:55865f0434]Fx[/i:55865f0434] symbool) in de categorie Tekst.

Je krijgt een scherm waarin je cellen kunt selecteren om als samengevoegde tekst te krijgen. Je krijgt dan dus bv:
Tekst1 = Naam
Tekst 2 = ,
Tekst 3 = Emailadres
tekst 4 = ,
tekst 5 = huisadres
etc.

Trek de formule door naar de laatse regel. Zodoende krijg je een kolom waar alle gegevens op dezelfde volgorde met een komma als scheidingstekens in staan.

Bv:

Jeroen, jeroen@jeroen.com, dorpsstraat 30

Kopieeer deze naar een nieuwe map en sla deze op als .csv bestand. Bij het importeren herkend Mail door de komma als scheidingsteken alle gegevens weer als afzonderlijke kolommen en kun je ze een nieuw veld in Mail toewijzen.

OK, deel 1 werkt ! Bedankt voor de uitleg!! Enig nadeel is wel dat je slechts to 30 velden kunt plakken (15 eigenlijk, want elke komma is ook gelijk aan een veld). Aangezien iedereen al gauw een paar tel. nummers, emailadressen en postadressen heeft, is dat snel op.

Nu nog copieren ? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met copieren naar een map? Zo gauw ik de kolom copieer naar een nieuw excel bestand of word bestand verliest hij de gegevens van deze formule. Hoe werkt dat dan?