Importing "iTunes Music Library.xml"...

Zojuist liep, bij een poging wat muziek aan mijn library toe te voegen, heel OS X vast. Waarschijnlijk door wat vreemde karakters in de bestandsnamen, maar daarom nog niet minder lullig dat daardoor een compleet systeem op zijn gat kan gaan... De enige uitweg wat gewoon keihard de stroom eraf en weer opnieuw opstarten.

Na het starten van iTunes zit ik nu al echter een minuut of 10 tegen een melding aan te kijken: Importing “iTunes Music Library.xml”…

[img:72e62c8780]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=1007[/img:72e62c8780]

Wat is hier aan het handje? Iemand?

De Library wordt opnieuw opgebouwd en dat duurt inderdaad een tijdje. Je kunt trouwens beter het force quit commando (apple, CRTL, ESC) gebruiken of langer dan 5 seconden op de powerknop drukken. De stroom eraf kan gevaarlijk zijn, omdat bestanden zo niet volledig geschreven kunnen zijn en fouten op je harde schijf kunnen ontstaan. Draai sowieso even schijfherstel vanaf de OSX CD.

Misschien kan je in ieder geval de files die de overgang naar itunes wel hebben gemaakt weggooien. Misschien zijn de mp.3tjes corrupt....(Ik ben wat pessimistisch van aard, en mijn kennis van itunes reikt niet enorm ver...)