In Design transparantie printen

Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Ik probeer met In Design cs een transparant blok te printen op onze OCE die ps heeft en aan staat. In In Design staat de transparantie op hoge resolutie maar het blok blijft massief bij het printen. Wie kan me helpen.

Ik weet niet of het een optie is maar wellicht kun je het document eerst naar PDF exporteren. Als je dan naar PDF 1.4 exporteert zorgdInDesigns flattener ervoor dat alle transparantie e.d. word omgezet.

Weet je welke versie je printer heeft? Postscript level 2 of 3? Print je rechtstreeks of kun je een hotfolder gebruiken. Wij hebben een grootformaatprinter die PS level 1 heeft, maar toch transparantjes kan printen, via een postscript bestand. Als je een Acrobat bestand maakt en dan vanuit acrobat print? als het een enkel bestand is, misschien eerst flattenen of desnoods openen in Photoshop. Wellicht het bestand als EPS importeren en dan printen?

Het werkt! Ik had het met pdf 6.0 geprobeerd maar dat lukte niet. Dank

Als je als pdf 4 bewaard zit de tranparantie die je zelf kiest ingesloten in de pdf.

Bij 5 en 6 blijft de transparantie open en kiest de printer zelf. Dit gaat vaak fout als men niet een level 3 rip en 100% adobe compatible software heeft die ook transparantie ondersteund.