In een iMac G3 400 DV: Tiger of Panther?

Onze (van mijn vrouw) oude iMac G3 400 MHz, 512 MB geheugen en 80 GB HD (2 parties) (de iMac heeft Firewire) draait nog steeds op OS 9.x. Omdat (o.a.) ineternet regelmatig vastloopt, ga ik er binnenkort OS-X op zetten. Ik ga er van uit dat Mac de firmwareupdate overleeft. Ik was van plan om Tiger te plaatsen, maar ik kom vaak opmerkingen tegen dat Panther beter draait. Anderen zeggen dat Tiger op deze machine beter draait. Spotlight e.d. zou te veel van de processor vragen. Spotlight leek mij nu net zo handig om documenten weer terug te vinden. De iMac wordt gebruikt voor tekstverwerking (Ms Word), e-mail en internet. En soms, omdat dat er nu op staat, iets met foto's; iPhoto waarschijnlijk.

Wat is wijsheid en verstandig??

Tiger draait als een zonnetje. Je hebt voldoende geheugen en schijfruimte.

Draai het hier zelf ook op een iMac met 768 MB en heb absoluut niet te klagen over de snelheid.
Je hardware is goed, dus gaan met die banaan.

Ik draai op een zelfde iMac met 384 mb ram ook Tiger. Voor internet, tekstverwerking en spotlight gaat dit best soepel.

Tiger!

Gaat uitstekend. Staat hier op een 450, maar bij de buren ook op een 400.
Geen probleem, Draait perfect.

Tiger!

Heb verschillende iMacjes van verschillende versies OSX voorzien, Tiger loopt prima, en is volgens mij de snelste van alle OSX versies.

Dank voor de antwoorden! Ik weet wat me te doen staat. :)

Ik heb een iMac G3 500 MHz, zonder probleem tot de batterij op was. Nergens te vinden hoe die te vervangen. Openmaken van de iMac is een ramp.

Openmaken van de iMac is geen ramp. En als je dunne vingers hebt, dan kun je de batterij vervangen via het luikje van het RAM geheugen.

[quote:9233cd66ec="jan jansen"]Nergens te vinden hoe die te vervangen. Openmaken van de iMac is een ramp.[/quote:9233cd66ec] Kijk [url=http://www.macworld.com/2001/10/bc/howtoimac/]hier[/url] eens.

[quote:1297434b8e="koen"][quote:1297434b8e="jan jansen"]Nergens te vinden hoe die te vervangen. Openmaken van de iMac is een ramp.[/quote:1297434b8e] Kijk [url=http://www.macworld.com/2001/10/bc/howtoimac/]hier[/url] eens.[/quote:1297434b8e]

Is helaas het oudere model.

Dan moet je verder naar beneden scrollen...

[quote:5dd42470f4="Dick de Roos"]Dank voor de antwoorden! Ik weet wat me te doen staat. :)[/quote:5dd42470f4]

Vergeet niet de firmware te updaten voordat je OSX er op zet…
Dit kan je gewoon nu al doen onder OS9

ik heb tiger op m'n iMac graphite, 400 mhz, 40 gb HD en 640 mb RAM en ben niet tevreden met de snelheid, ik ga er ooit wel weer panther op zetten... (trouwens, panther 10.3.9 en 10.3.8 draaiden ook al niet lekker meer (dit was wel nog met 256 mb ram)

ik draai ook panther op een imac lime 400 mHz DV met 1 GB intern geheugen, alle hippe apps draai ik gewoon op mn G4 want ik vind dat die tiger tot zijn recht laat komen. met panther is mn imacje een zeer goede internet en itunes machine, anderen zijn weer beter tevreden over tiger, volgens mij is het persoonsgebonden.

succes