In Finder per ongeluk favorieten weggegooid, wat nu??

Je bedoeld waarschijnlijk de navigatiebalk (linkerkolom).

Dat dacht ik dus de hele tijd, maar (zeker in OS 10.3) kan je het ook naar de grijze balk bovenin naast je andere icoontjes plaatsen

Inderdaad, ik sta paf!

[quote:55f98a1566="Ferdinand"]Nu heb ik het door!! De map ~/library/favorites gewoon naar boven in de knoppenbalk slepen (nooit geweten dat dat kon!) Sorry voor het niet goed lezen1

Bedankt[/quote:55f98a1566]In de Finder knoppenbalk kan je ongeveer elk bestand dat je maar wilt slepen.

Hè, hè, nou het was wel een zware bevalling, maar 't is uiteindelijk gelukt; ik dacht al dat ik in een ander universum zat ofzo (en het is maar Japan, op het moment...) Ik zou zeggen, nu het kwartje (Yen ;)) is gevallen, lees de hele topic nog eens een keer door voor het complete plaatje.

Afijn, eind goed, al goed! :wink: 8)

Je hebt flink je best gedaan Oppie, en mag best trots op jezelf zijn. Het is zo raar dat we zulke typische macgedragingen van een systeem niet kenden (en dan zeggen dat ik al van 1996 een Mac heb, ik zit hier te blozen man.)

Graag gedaan, Angorawol en Ferdinand, ik ben blij dat het is gelukt!

Wow, wat een posts na mijn (toch korte) afwezigheid :-) LOL Nu ja, het probleem is dus opgelost en toch even ter verduidelijking dat ik even heb gezien op Panther ook hoe daar alles zit. Ik heb hier de commentaar gekregen dat je geen favorieten hebt staan in je Ga-menu en dat wilt er dan op wijzen dat je met Panther werkt! :-) Onder Jaguar heb je dat nog en onder Panther niet meer :o (snap niet goed waarom ze dat daar weggehaald hebben, ze hebben er trouwens ook de hulpprogramma's en een uitgebreid submenu van iDisk bijgezet in Panther, wel goed!)

Als je de knoppenbalk wilt aanpassen onder Panther, heb ik idd geen hartje meer in dat sheet staan, wat wel zo is onder Jaguar! Maar zoals hier al vermeld is, dat kan je dan gewoon slepen van een ander venster, zoals je met elk bestand of map kon doen :slight_smile:

Nu dacht ik verder wel te zien hebben dat het cmd T in het archief menu onder Panther gewoon iets in de linkernavigatiekolom zette, waar die onder jaguar wel degelijk iets in de map favorieten zet.

Tot slot vind ik het wel eerder stom dat als die in de navigatiekolom staat niet werkt zoals het hoort (standaardmap) en als die in de knoppenbalk staat wel, maar ja. We moeten er mee leven en er van doodgaan doen we nu ook niet eh :lol: Enfin, dat weten we dan ook weer.

En misschien was het, als je mijn bovenste alinea’s leest, een zeer goed idee om snel je systeemversie door te geven, want er zitten toch heel wat verschillen tussen! :slight_smile: