in homefolder beginnen bij openen HD

Ok wie heeft de oplossing?

Ik wil dat als ik dubbelklik op m’n HD icon.
Dat het venster de homefolder(de directorymap van de account wat actief is) opent.

Aangezien nog veel mensen het OS9 gevoel gewend zijn probeer ik een oplossing voor dit te vinden. Weet iemand de juiste instelling?

Volgens mij kun je dat niet wijzigen. Dat icoon geeft de root van de schijf aan dus daar ga je ook heen. Ikzelf heb eigenlijk alle drive iconen uitstaan op mijn desktop (vind al die drives op mijn desktop maar druk staan) en klik dan gewoon op Finder icoon. Daar kun je geloof ik wel instellen waar hij opent en bij mij dus in mijn home folder.

Je zou ook je HDD op desktop uit kunnen zetten en dan alias naar je home folder op desktop zetten en die HDD icoon geven.

Niet echt oplossing maar wie weet heb je er wat aan…

Greets
Tristan

Nee ok daar was ik al bang voor. En die laatste oplossing is wel een goeie had ik ook aangedacht maar vind ik een oplossing als het echt niet anders kan. :?

Hmm maar ff kijken wat ik ga doen.

Of is er misschien een mogelijkheid om wijzigingen aan de HD directory te beveiligen?
Zodat iemand wel admin rechten heeft. Maar geen bende maak van de HD directory?

Maak een alias van je home folder en zet die op je buroblad (en verander het icoon in die van je drive) en zet idd de icoon weergave van de schijven uit, klaar is .....

Finder>voorkeuren>algemeen>'toon in nieuwe Findervensters'>thuis/home

Alleen ‘doet’ ie het bij mij niet echt consequent… weird.

Ik klik in de linkercolomn altijd op ‘user/home’ maar ook in die balk kun je een link plaatsen naar ander mappen waar je regelmatig heen wilt. De standaardmappen/links kun je hieruit slepen zoals uit de dock en locaties waar je vaak heen wilt kun je er in slepen.

Die finderinstelling werkt niet bij het dubbelklikken van je HD, wel bij de toetscombi om een nieuw venster te openen.

Het lijkt me ook niet zo heel handig. Want hoe moet je dan naar de lagergelegen mappen navigeren?

[quote:d20a6de03d="Deskman"]Het lijkt me ook niet zo heel handig. Want hoe moet je dan naar de lagergelegen mappen navigeren?[/quote:d20a6de03d]

Zo bijvoorbeeld:

[img:d20a6de03d]http://www.iruben.com/showpic.php?image=905[/img:d20a6de03d]

Sja...

Ik had ook al even zitten kijken of PathFinder deze functie wel had. Daak kun je namelijk wel instellen of je de HD, de Appmap, Home, Favorites of elke andere map naar keuze laat beginnen. Maar ook daar werkt het alleen als je een nieuw venster maakt (appeltje-N) en niet als je je HD opent.

Wel consequent. Mij lijkt het dan het handigst als je inderdaad je home-map als HD vermomt en op je desktop zet. Wel verwarrend als je dan naar de HD zelf moet.

Nooit naar gekeken, maar hoe werkt dat met een simple-finder instelling??