L.S.,
Ben druk bezig met montage van films, maar de ruimte op de harddisc neemt snel af. Ik heb nu gereed zijnde films in “theatre” en in iTunes gezet. De films in “theatre” nemen uiteraard ook opslagruimte in beslag. Wat ik zou willen is de films bv. op een usb-stick zetten en de films uit "theatre"verwijderen, zodat ik meer ruimte krijg. Ik kan dan dan als ik een film wil bekijken, de usb-stick in de computer doen en zo de film bekijken (vooropgesteld dat dit kan) en eventueel verbinden met de tv.
De vraag is nu: kan je films op een usb-stick plaatsen en hoe doe je dat? iMovie geeft dit niet als een mogelijkheid aan. Vroeger kon dit blijkbaar wel via iDVD, maar dat is er niet meer.
Ik hoop dat iemand me kan helpen? Wellicht is hier al een topic van, maar ik heb deze niet kunnen vinden.
Mvg.
arendk
Als de films in iTunes staan, kun je ze vinden in de map ‘Films’.
Sleep ze daaruit naar je USB-stick.
Klaar.
En zoals ik bijna iedereen adviseer: zet ze - ook - op Youtube (desnoods ‘verborgen’).
Je hebt dan het beste archief/backup wat je maar kunt wensen, en je films zijn afspeelbaar op ALLES (TV, telefoon, Mac, tablet, etc.).
Hallo KarelWillem,
Allereerst dank voor je snelle reactie. Ga ik vanavond direct proberen!
Wat betreft je advise om ze op Youtube te zetten: daar had ik zeker nog niet aan gedacht, maar als dat “” verborgen" kan, is dat een hele geode optie.
Dat ga ik ook proberen.
Nogmaals dank en ik laat het resultaat nog wel even weten.
Met vriendelijke groet,
arendk
Ja, dat werkt gewoon heel fijn. Ik doe dat al jaren zo.
Mijn smart-TV kan alles zo direct afspelen, en waar ik ook maar ben: ik kan aan iedereen alles laten zien wat ik heb gemaakt.
Alles hieronder waar een slotje bij staat is verborgen materiaal (en ik heb er zo tientallen):
Ik zou één van deze harde schijven aanschaffen en in iMovie bij het maken van je video exporteren naar bestand kiezen. De films die je al in iTunes hebt staan kun je direkt exporteren naar je externe harde schijf of vanuit Finder/iTunes//iTunes Media/Home Video slepen naar je externe harde schijf.
Je kunt ook gebruik maken van iCloud (boven 5 GB zijn er kosten aan verbonden). Je kunt op een iPad en met een Apple TV 4 dan de filmpjes bekijken, ook op een TV.
Natuurlijk is een goede backup op harddisk ook belangrijk.
Maar je weet dat je dat niet nodig hebt om al die films te bekijken hè?
Er is een Youtube app voor de Apple TV, en je films zijn - vanaf je eigen kanaal - dan in ieder geval in ALLE kwaliteiten en op ALLE devices te bekijken. Waar ter wereld je dan ook maar bent.
Hallo KarelWillem en Beech,
Allereerst dank voor jullie reactie op mijn vraag. Ik ben er zo druk mee geweest dat ik jullie nu pas kan bedanken!! Ik ben geweldig geholpen met al jullie tips en heb de eerste films al op youtube staan. Dat vond ik eigenlijk de mooiste tip, zodat ik inderdaad overal kan kijken. En in plaats van een usb-stick (was in eerste instantie mijn bedoeling) heb ik ze bovendien vanuit iTunes op een externe harde schijf gezet.
Last but not least: ik heb weer genoeg ruimte op de harde schijf!!
Dus nogmaals heel veel dank van mij!
Met groet,
arendk
Top!