In iMovie HD 06 met meer projecten tegelijk werken?

In iMovie HD 06 lees ik bij de 'help' functie: [b:07940aa70b]werken met meer dan één iMovie HD-project tegelijk[/b:07940aa70b]

[quote:07940aa70b]Kies ‘Archief’ > ‘Open project’ om de projecten te openen waartussen u video en audio wilt delen.
Opmerking: u kunt maximaal [b:07940aa70b]tien[/b:07940aa70b] iMovie HD-projecten open hebben.[/quote:07940aa70b]

Ik kan jullie vertellen dat het mij - ondanks zo’n beetje de snelste Mac Pro die er op dit moment is- nog bijna nooit gelukt is om twee projecten open te hebben.
Ik moet nu beelden van het ene project naar het andere overzetten en doe dit via kopiëren en plakken, maar na het kopiëren moet ik het ene project afsluiten om het te kunnen plakken in het andere project. Doe ik dat niet dan klapt in 9 van de 20 keer iMovie er uit en dat bij slechts 2!!! projecten open te hebben.

Inderdaad, het werkt voor geen meter. En als het een keer wel werkt heb je toch te weinig schermruimte om efficiënt te kunnen werken.

Ik kan mij herinneren dat het op mijn iBook G4 prima ging :sealed:

Maar was dat met iMovie HD 06?

Geloof het wel.

Macbook, wat zit je toch te rommelen. Ik weet echt niet wat je fout doet, ik kan er 9 tegelijk open hebben staan en heen en weer kopieren ( je krijgt wel heel veel data op deze manier, maar waar je het niet nodig hebt, verwijderen ) Je kan ook heen en weer kopieren tussen 08 en 06, maar alleen de kale scene ( geen titels of effecten, die raak je kwijt ) Geluid vergrendel ik met de speldenknoppen, kan ook het volume nog regelen. Misschien, heel misschien staat er dan nog ergens een een geluidsfragment verkeerd, maar dat valt op bij controle voor het branden. En niet onbelangrijk , om de 5 minuten safen.

[quote:57af0e621a="MacbookTo"]In iMovie HD 06 lees ik bij de 'help' functie: [b:57af0e621a]werken met meer dan één iMovie HD-project tegelijk[/b:57af0e621a] Ik moet nu beelden van het ene project naar het andere overzetten en doe dit via kopiëren en plakken, ...[/quote:57af0e621a] Waar sleep je niet van het ene project naar het archief van het andere project? Werkt bij mij prima.

Fester, maar wij werken met HD materiaal en dat is zeer omvangrijk. Mijn beelden zijn 1440x1080 en van de camera van mijn man 1920x1080. Project is zo'n 120 GB, zonder beelden in het archief. Die heb ik eruit gegooid. Veel problemen zullen bij ons waarschijnlijk ontstaan door ons perfectionisme. Er mag geen geluidje verkeerd staan, half afgesproken zinnen worden verwijderd, maar het gat moet weer opgevuld worden. Achtergrond geluiden die storend zijn worden weggehaald. etc etc. Trilbeelden etc. alles eruit of het moet van een zeer unieke opname zijn. Safen doe ik tegenwoordig - bij de eindfase - na elke uitgevoerde handeling. Anders idd om de vijf minuten.

Tarun, leg dat eens uit als je wilt, wat dat voorkomt misschien het probleem waar ik net een vraag overgesteld heb. [quote:64c4e7874e]Waar sleep je niet van het ene project naar het archief van het andere project? Werkt bij mij prima.[/quote:64c4e7874e]

Misschien moet je naar FCE of FCP kijken als je zo professioneel bezig bent?

Dat antwoord heeft men mij al vaker gegeven, maar het gat tussen iMovie en FCE is te groot. Veel te complex en te moeilijk. unSOUND heeft al ergens anders als reactie gegeven dat diezelfde fouten ook voorkomen in FCE.

Fan schreef: [quote:7dc2d9e05f]Volgens mij wordt het tijd dat je FInal Cut gaat gebruiken. Cursusje volgen in de basics en je kunt op een veel eenvoudigere manier de dingen doen waar je nu zoveel problemen mee hebt.[/quote:7dc2d9e05f]

unSOUND antwoordde: [quote:7dc2d9e05f]Het zijn geen problemen qua handelingen, er verschijnen rare foutmeldingen en crashes… En diezelfde foutmeldingen en crashes worden momenteel ook op de Apple discussion lists genoemd bij Final Cut. Dus om iemand nou een duur programma te adviseren terwijl dat programma dezelfde problemen kent als zijn huidige software…
[/quote:7dc2d9e05f] en hij kan het weten want het is iemand die mij al zeer vele malen geholpen heeft en ook andere forumleden helpt.

Alles te vinden in: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1808369#1808369

Je meent het..... 8)

Kijk dit draadje eens. Dat is toch een simpele bewerking zou je zeggen. Mooi niet dus.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132210

Macbook, ik ben trots op jullie. Bij mij is het ook zo dat het voor mij perfect moet zijn, als de dvd uiteindelijk wordt afgespeeld op de tv, zie ik toch weer dingetjes die ik achteraf anders had gedaan. Maar, ik heb geleerd om het te laten rusten. De video heb ik tijdens het editen al zo vaak langs zien komen, dat ik bij het afspelen van de dvd alleen maar de nog betere kwaliteit van het beeld en geluid opvalt. Ook ik heb wel eens een miauw van een kat op een verkeerde plek gekregen, maar voor ik brand ga ik nog een keer de video in iDvd bekijken, noteer eventuele tekortkomingen, test alle menu's, maak dan de definitieve versie en ga dan branden. Dat is dus ook de reden dat ik wel met 3 tot 4 maanden editen pas een video gereed hebt van een uurtje. 8)

[quote:bd41c361d8="MacbookTo"]Tarun, leg dat eens uit als je wilt, wat dat voorkomt misschien het probleem waar ik net een vraag overgesteld heb. [quote:bd41c361d8]Waar sleep je niet van het ene project naar het archief van het andere project? Werkt bij mij prima.[/quote:bd41c361d8][/quote:bd41c361d8] Ik bedoel dat je: 1 Zorgt dat het archief van het doelproject deels zichtbaar is; 2 Je de de fragmenten die je wilt kopiëren selecteert; 3 Die geselecteerde fragmenten sleept naar het archief van het doelproject; 4 En ze daar loslaat. Zo worden ze gekopieerd naar dat andere project. Dus net zoals in de Finder gebeurt als je bestanden sleept van de ene naar de andere schijf.