in Tiger werken met grijstinten?

Weet iemand wellicht of het mogelijk is om in Tiger (tijdelijk) met grijstinten te werken? Voor sommige werkzaamheden m.b.t. beeldopmaak zou ik het erg prettig vinden als ik niet gestoord word door kleuren op mijn scherm.

Alvast bedankt, Allard.

Systeemvoorkeuren -> Universele toegang -> Gebruik grijstinten

ja... in de preference bij Weergave kun je ipv Aqua voor Antraciet kiezen

Bedoel je de Graphite appearance onder de system preferences = > appearance ?

[edit] LOL de 3e met hetzelfde antwoord [/edit]

Wow, da's wel vet, ook hoe de overgang naar de antraciet setting gaat.

Waarvoor is het belangrijk als ik vragen mag? Grafisch werk? Vertel is hoe en wat het idee er achter is, ben benieuwd.

Je kan net als in vorige versies van OS X kiezen voor "Graphite" onder Appearance in System Preferences. Dan moet je er alleen zelf nog even voor zorgen dat je een grijze desktop hebt, en dat je je Dock op Hiding hebt staan.

Edit: Wow, met zijn 5en tegelijk!

Welkom...

Het is even geleden, maar volgens mij heeft het meer met je videokaart te maken dan met je OS. Grijstinten worden in ieder geval niet meer ‘aangeboden’.
Voor beeldbewerking kun je meestal wel een grijze achtergrond instellen en in Photoshop de achtergrond zelfs helemaal aan het ook onttrekken. Zet je ook nog je systeem-appearance op Graphite dan is er weinig kleurigs meer te ontdekken.

Ik was de eerste, jullie hebben voorgedrongen! :P En de truc van FreekMac was ik even vergeten...

[quote:2c3f8a1974="Deskman"]Ik was de eerste, jullie hebben voorgedrongen! :P En de truc van FreekMac was ik even vergeten...[/quote:2c3f8a1974]

LOL

[quote:af7f459aae="Emilio_K"][edit] LOL de 3e met hetzelfde antwoord [/edit][/quote:af7f459aae] Dat klopt niet , want FreekMac geeft duidelijk een hele andere tip; en volgens mij precies degene die Allard28 nodig heeft, in weerwil van de andere tips/oplossingen.

[quote:7094868e7e="The - DDD"]Wow, da's wel vet, ook hoe de overgang naar de antraciet setting gaat.

Waarvoor is het belangrijk als ik vragen mag? Grafisch werk? Vertel is hoe en wat het idee er achter is, ben benieuwd.[/quote:7094868e7e]

Graphite is t.o.v. van Aqua iets strakker en zakelijker.

[quote:e78f964fb6="Oppie"][quote:e78f964fb6="Emilio_K"][edit] LOL de 3e met hetzelfde antwoord [/edit][/quote:e78f964fb6] Dat klopt niet , want FreekMac geeft duidelijk een hele andere tip; en volgens mij precies degene die Allard28 nodig heeft, in weerwil van de andere tips/oplossingen.[/quote:e78f964fb6]

verhip ik zie het :slight_smile:

naja de 2e dan LOL

[quote:3d5c977cda="Oppie"][quote:3d5c977cda="Emilio_K"][edit] LOL de 3e met hetzelfde antwoord [/edit][/quote:3d5c977cda] Dat klopt niet , want FreekMac geeft duidelijk een hele andere tip; en volgens mij precies degene die Allard28 nodig heeft, in weerwil van de andere tips/oplossingen.[/quote:3d5c977cda] Oppie heeft het beste gelezen :wink: Waarschijnlijk 'Zoomen' in hetzelfde voorkeurenpaneel aanstaan :P

[quote:f8a70c9bfb="FreekMac"]Waarschijnlijk 'Zoomen' in hetzelfde voorkeurenpaneel aanstaan :P[/quote:f8a70c9bfb] Ben je gek! Ik ben nog een jonge god, met ogen als een havik, dus dat zoomen heb ik voorlopig nog niet nodig! 8)

Gelukkig Oppie. Dus je hebt gewoon goed opgelet.

En nu ben ik toch wel benieuwd of de vraagsteller ook zo blij met zijn antwoord is als wij hier zijn? Dus Allard28...?