In zoekmachines op homepage binnenkomen

We hebben een [url=http://www.teamfusion.nl] site [/url] gemaakt en die aangemeld bij zoekmachines. Nu is hij door google geindexeerd, maar als je daar zoekt op: fs4 teamfusion, kom je op een content pagina midden in de site binnen. Ik wil dat je gewoon op de index.html binnen komt, terwijl wél de gehele site geindexeerd wordt. 1 manier waarop dat kan is een frameset te gebruiken op de index.html en de rest van de pagina's te laden binnen die frameset. Maar kan je dat ook niet aangeven in de META-tags? dat je altijd via index.html moet binnenkomen??

Hoi Flipstra,

Ik heb in de source code gezien dat de index.html pagina zelf geen meta tags bevat. Misschien kun je hier de volgende meta tag zetten:

[b:2c91b2601c]<meta name=“robots” content=“index”>[/b:2c91b2601c]

Meestal helpt het gebruik van robots.txt ook in de frameset, zie
Hier

Met andere woorden, geef aan dat het frameset niet door de zoekmachine moeten worden gevolgd.

Meer informatie Meta Tags & Robot.txt

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ja interresante links, maar als ik het goed begrijp worden de achterliggende pagina's niet meer geindexeerd als ik exclusion tags gebruik. Die zou ik dan alleen toepassen bij info waarvan ik wil dat die niet in de zoekmachines komt. Ik wil natuurlijk wel dat de rest van de site geindexeerd wordt, is het gebruik van een frameset dan de enige oplossing om ervoor te zorgen dat je op de index.html binnen komt? En als ik de homepage nu aanpas naar een frameset en daar alle achterliggende pagina's in laadt, geeft Google dan een 404 error op de pagina's die al geindexeerd zijn? So many questions...

Dag Flipstra,

Een hoop vragen in het forum, hmm laat ik maar met het eerste beginnen. Er bestaan scripts die losse frames weer naar 1 geheel
laten samensmelten. Dus als 1 pagina wordt geladen die in Google los staat van bijvoorbeeld het navigatie frame, dan wordt de pagina herladen totdat deze weer in het frame staat. De NOS doet dat volgens mij ook. Elke keer als je een pagina eruit klikt, dan herlaad de pagina zichzelf weer. Ik gebruik ze zelf niet, en als het kan gebruik ik helemaal geen frames.
Zie voorbeeld

Kun je niet een soort tussen oplossing maken met tabellen. D.w.z. pagina’s met tabellen indelen zodat het lijkt of dat er frames gebruikt worden. Aangezien ik zag dat er gebruik gemaakt wordt van stylesheets in de sourcecode, moet dat toch enigzins te realiseren zijn.

Zoekmachines (da’s mijn eigen ervaring) werken slecht met frames. Ik heb zelf 3 jaar bij een elektronische uitgever gewerkt, en aldaar mij veel bezig gehouden met zoekmachines voor klanten. Waren er toch frames, dan werd het navigatie venster buiten de indexering gehouden. Maar de links in het venster werden wel geindexeerd.

Google checkt op een regelmatige basis oude links, werken die niet meer, worden ze automatisch verwijderd. Een 404 melding heb ik bij Google weinig gehad als gevolg van het verwijderen of herindexeren van websites. Wel is het zo dat Google ook informatie haalt van derden. Bijvoorbeeld Pietje die een soortgelijke activiteit heeft. Als anderen een foute link op de website hebben staan, dan ben je het haasje. Google gebruikt soms wegensfactoren (ranking noemen ze dat) die ervoor zorgen dat je eigen pagina zelf soms niet eens bovenaan komt te staan in zoekmachines, maar van de buurman dus wel.

Nog een opmerking Meta-Tags worden niet meer gebruikt door Google.
Da’s nieuw en niet leuk, zie artikel

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het wel…

Groeten,

Ernst

Xebeche, veel dank voor je mooie reacties op de vragen hier. Maar ik zou het wel leuk vinden als de antwoorden hier in het forum zouden staan. Dan kunnen andere mensen er ook wat aan hebben. Je lijkt hier veel over te weten dus ik zou graag zien wat je nog meer te zeggen hebt...

[quote:b4273b022e="tiny"]Xebeche, veel dank voor je mooie reacties op de vragen hier. Maar ik zou het wel leuk vinden als de antwoorden hier in het forum zouden staan. Dan kunnen andere mensen er ook wat aan hebben. Je lijkt hier veel over te weten dus ik zou graag zien wat je nog meer te zeggen hebt...[/quote:b4273b022e]

Mis ik iets of staan ze ook in het forum…

But anyway ik heb nu het volgende script gebruikt en dat werkt goed!

&lt;SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"&gt;

<!-- begin
var urlstring = ‘’ +window.location+ ‘’;
if (top.frames.length <1){
window.location= “http://www.teamfusion.nl/index.html”;
}

// eind →

</SCRIPT>

Das inderdaad een zelfde soort script als bij de NOS.
Tnx voor de moeite

ps ook weer interresant om te weten van die META tags, ik gebruikte ze toch nog wel. Kan me die moeite besparen voortaan…

Eh.. Om nu meteen alle meta-tags te skippen, omdat Google het niet meer doet.. is ook maar de vraag...

Er zijn nog zat andere zoekmachines die ze wel gebruiken
Heb je toevallig wel eens van Meta-zoekmachines gehoord ? Die zoeken zoals de naam al aangeeft in meerdere zoekmachines tegelijk. En ze zijn ook hier in Nederland
Die maken regelmatig wel gebruik van meta-tags.

En onderwerps gidsen gebruiken ook nog meta-tags. Je zult nog versteld staan, hoeveel mensen zo’n gids gebruiken.
Voorbeeldje Onderwerp Gids NL

Afijn, voordat ik nu heel ver afdwaal, meta-tags heb je zo in je pagina gezet, vooral als ze op alle pagina’s staan vermeld, is ook handig met copyright / eigenaar content. Kleine moeite, voor jezelf misschien op langere termijn enig plezier ? :lol: