Inbellen op WIndows 2000 Server met call-back

Mijn werkgever gebruikt een Windows 2000 server. Ik kan thuis inbellen op het netwerk en kan gebruik maken van de call-back optie - althans op mijn Wintel laptop - wat uit kosten oogpunt natuurlijk aantrekkelijk is.

Nu wil ik niet altijd met die loodzware wintel laptop rondsjouwen en zou ik ook thuis vanaf mijn geliefde iMac op het bedrijfsnetwerk willen inbellen. Een inbelverbinding opzetten is op zich geen probleem, maar de callback optie gebruiken is een ander verhaal.

Hebben jullie hier suggesties voor?

Ik vermoed dat ik de oplossing moet zoeken in de richting van het toepassen een speciaal terminalscript voor het opzetten van de verbinding (onder PPP-opties in Netwerk).

Of moet ik de oplossing in een heel andere hoek zoeken?

grote kans dat callback via een niet-open-protocol gebeurt.

Dus…

je moet er dan voor zorgen dat je modem het inkomende gesprek aanneemt.

maar wat voor applicatie gebruik je op je widows machine dan?

[quote:58cf4ee237="Tomaat"]je moet er dan voor zorgen dat je modem het inkomende gesprek aanneemt.[/quote:58cf4ee237]

Ja uiteraard. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

[quote:58cf4ee237=“Tomaat”]maar wat voor applicatie gebruik je op je widows machine dan?[/quote:58cf4ee237]

Callback is een standaard optie van Dial-up Connection in Windows 2000 (in Control Panel “Netword and Dial-up Connections” -> menu “Advanced” -> “Dial-up Preferences” -> Tab “Callback”).
Werkt natuurlijk alleen als dat aan de server kant goed geconfigureerd is.

verkijk je niet op t authenticatie protocol dat Windows pleegt te gebruiken over PPP dat iets anders is (=MSCHAP versus CHAP).

YO

Mijn Windows 2000 laptop gebruikt inderdaad MSCHAP om een dial-up verbinding tot stand te brengen.

Is het dus een uitzichtloze excercitie om via callback een dergelijke verbinding op te zetten onder OSX?

Het is mij niet duidelijk wat voor autheticatieprotocol wordt gebruikt al ik via de “Internetverbinding” en “Netwerk” in OSX een inbelverbinding met de dial-up server op mijn werk tot stand breng. Waar ik dit soort info vinden in OSX?

kijk even naar "man pppd", zie je dat zowel pap/chap/mschap/mschap-2 worden ondersteund.

YO