Inbouw 107D in mijn iMac 15" FP

Beste Mac'ers,

Ik overweeg al een hele tijd mijn defecte Superdrive in mijn iMac te doen vervangen door een 107D. Het zou voor mij heel erg praktisch zijn (ik heb enige mobiliteitsbeperkingen) dit thuis uit te laten voeren. Ik woon 15 km ten zuiden van Eindhoven. Hebben jullie wellicht tips, of nog mooier, zijn er handige Mac’ers in de buurt die dit voor een adequate, marktconforme vergoeding kunnen en willen doen?

Ik hoor het graag.

Reeds nu dank en beste groet,

Dirk

Ik heb 2 weken geleden toevallig een Pioneer 107D in mijn iMac ingebouwd en moet zeggen dat het zelfs voor een a-technisch iemand als ik een eenvoudig klusje was. Wat wel belangerijk is, is dat je het juiste gereedschap hebt, ik heb dan ook een setje schroevendraaiers gekocht van het merk Tengtools. Met wat geduld en voorzichtigheid is het dus makkelijk zelf te doen.

Veel dank voor je reaktie.

Ik durf er echt zelf niet aan te beginnen.

Mac-ofiel: je woont waarschijnlijk niet in de buurt van Eindhoven.

Nogmaals: dit is geen “flesje wijn” verzoek.

Beste groet,

Dirk

Dirk, ik denk dat Chipmunk in Eindhoven dat klusje wel kan klaren voor je. Mits je mobiliteitsbeperkingen dat enigzins toelaten.

Let op !!! De bottom-plate van een iMac kun je er zo afhalen maar het MLB verwijderen kan je grote problemen geven. Door de compacte opbouw van de iMac is bij het inelkaar zetten een stevige dosis koelpasta van levensbelang. De oude koelpasta mag je NOOIT hergebruiken!!!!! als je dit niet op de juiste wijze doet, kun je er bijna zeker van zijn dat je MLB oververhit raakt met alle gevolgen van dien.... Hoelang dit goed gaat is wisselend (tussen 2 dagen en een aantal maanden) maar schade levert het zeker op. Laat dit aan een AASP over! Kost iets meer maar dan ben je gegarandeerd van een goede procedure.

Een gewaarschuwd mens…

Ewout