Inbouwen SSD Mac Pro (2009)

Hallo,

Ik moet een ssd inbouwen in een Mac Pro computer. Samsung levert standaard bij de fullkit een bracket mee.

1. Kan ik met behulp van die bracket de ssd inbouwen? De eigenaar heeft nog 3,5 inch sloten vrij naar eigen zeggen.

2. Ik neem aan dat een Mac Pro een vga aansluiting heeft zodat ik mijn monitor er op kan aansluiten?

3. Ik las dat je een ssd moet formatteren op HFS+ en dat het beter is OSX er nieuw op moet installeren ipv een backup er op terugzetten?

4. Kan je ook trim support later aanzetten of is dat beter dit direct te doen?

De man heeft een quadcore en een 8 core Mac Pro uit 2009

Nee dat kan niet met die kit omdat deze bedoeld is om aan de zijkant te bevestigen. De Mac Pro gebruikt brackets die je onderop de schijf moet schroeven en dus niet aan de zijkant. Je zult dan ook een adapter moeten vinden die dit toelaat. Icydock had zoiets. Het is een soort van 2.5" -> 3.5" converter. Ik heb laatst nog zoiets bij dx.com gezien dus het is er nog wel. Je kunt natuurlijk ook zelf iets maken. Een andere optie is de ssd aansluiten op de 2e optical drive aansluiting van de Mac Pro. Kun je hem los bovenin de kast laten liggen.