Inbraakbeveiliging en anti-virus - bij apple dealer voor Euro 148,75, duur?

De Fire Wall inbraakbeveiliging en anti-virus set van Norton kost daar dus bij  hun Euro 148,75, is dat niet duur??

Is zoiets niet te downloaden of ergens goedkoper te krijgen??

gr Blupp.

download u limewire en ge hebt binnen de 5 min norton maar waarom hebt ge ne firewall nodig?

Volgens mij ben je geswitched van PC naar Mac correct?

Ja van pc naar mac ja; moet veel leren moet ik gewoon de gratis Limewire 2.5 downloaden dan?? is dat dan het anti-virus programma met Norton ofzo?

En moet ik de melding dat men mijn e-mail en sites mee kan lezen gewoon uitzetten?

pff 't is ff lastig maargoed, blup

Nou nee, MacAttack adviseert je om het illegaal te downloaden met Limewire. Foei!!!

Graag wat genuanceerder heren!! Anders krijgt Macosx.nl hier last mee en dat wil niemand lijkt mij!!!

Heb je al eens bij Intego.com gekeken? Ik heb hun Internet Security Barrier gekocht. Voor €91,43 had ik bij Mailamac het hele pakket: NetBarrier (Firewall: een hele goeie met veel extra's), VirusBarrier (antivirus) en ContentBarrier (Filter voor sites, chat, e.a.). Deze zijn allemaal voor Mac OS 9 al uit. Ik kreeg NetBarrier X er gratis bij en zodra VirusBarrier X klaar is (een dezer dagen/weken) krijg ik die ook (gratis) en daarna is het nog even wachten op de X-versie van ContentBarrier, die ik dan ook gratis krijg!!!

Beter prijsje zou ik zo zeggen en beter pakket!!! NetBarrier kwam er in MacFan 32 duidelijk als allerbeste uit in vergelijking tot Norton! VirusBarrier is een snel en uitstekend werkend Antivirus en door ContentBarrier kom je niet heen!!

Je kunt bovenstaande testen! Op hun site kun je demo's vinden en het leuke is dat je daarna korting krijgt als je via hen het pakket of de losse onderdelen koopt!!! Ik heb van tevoren via email gecheckt of de OS X-versie erbij in zou zitten als ik het via een reseller zou kopen, dus dat valt altijd aan te raden, dan kun je daar later op terugkomen. In mijn geval was dat handig, want ik kreeg uiteindelijk een ouder pakket via Mailamac en daar zat NetBarrier X niet bij in. Even gemaild en ik kreeg de URL om het te downloaden! :wink:

Succes!!

Hoi JeePee

Dank je wel, ook ik heb hier wel wat aan, wat Northon werd dooor Apple Care niet echt aanbevolen.
Sterker nog, mijn net nieuwe macje is destijds helemaal vastgelopen door die Northon, en mij is geadviseerd, dit er af te halen, en er niet meer op te zetten. De reden gaven zei op:

Northon doet meer kwaad, dan goeds, het laat zoveel achter, wat niet op je macje nodig is, waardoor je veel problemen krijgt.
Misschien dat ik dit ook beter kan gaan gebruiken, zal er naar informeren, en de uitkomst ervan zal ik jullie zeker laten weten.

mijn appeltje

:p  Ik ook, ik heb gister even bij mailamac gekeken en volgens mij dat spul nu 69 euro; de X versie dus; ik zal ze ook ff e-mailen bedankt voor je tip!!! Blup

eh, als je een goeie firewall zoekt, look no futher. In Mac OS X zit al standaard een goeie firewall. Alleen is deze niet grafisch te zien (zie MacFan 41). Met behulp van BrickHouse krijgt de firewall in MacOS X een mooie grafische schil. In MacFan #41 vonden ze de standaard versie van Mac OS X nog beter dan de Norton Firewall. Downloaden is rond de 750 Kb, dus zo gepiept. Wel helaas Engelstalig.

Klik hier voor meer info en om het te kunnen downloaden.

Zie het berichtje van mij hieronder. Ik had 2 keer dezelfde lap tekst, dus heb ik deze weggehaald en die hieronder laten staan. :D

Ik heb in het begin ook Brickhouse gebruikt en ik vond deze toch niet zo eenvoudig in te stellen, misschien is dat inmiddels verandert?! Hij is shareware: $25 en nu weer in een beta-versie.

Trouwens 10.2 heeft wel een mogelijkheid om z'n firewall in te stellen, maar ik zet daar toch mijn vraagtekens bij. Het zal vast wel in te stellen zijn, maar ik vraag me af wat voor mogelijkheden je hebt en wat je er van ziet.

NetBarrier is heel makkelijk in te stellen, je kunt ook alle reclame-banners uit de internetsites wegfilteren, scheelt irritante reclame en ook nog eens laadtijd. Je kunt de naam van je computer en het merk onzichtbaar maken en natuurlijk al je poorten onzichtbaar en het onmogelijk maken voor sites om te zien waar je daarvoor geweest bent. Ook kun je bepaalde gegevens invoeren die NetBarrier altijd zal tegenhouden. Stel dat je een creditcard hebt en je voert dat nummer in, dan zal NetBarrier een waarschuwing geven en het onmogelijk maken, dat dat nummer de computer verlaat. (of je emailadres, je woonadres, enz.) (natuurlijk kun je dit zelf tijdelijk uitzetten, of gewoon niet gebruiken.)
Ook experts kunnen allerlei regeltjes toevoegen en verder zijn hackers te achterhalen. Ik ben er erg tevreden over!!!

Je hebt overigens meerdere firewalls:
Brickhouse:  $ 25,-
Firewalk:     $ 34,99
Impasse:     $ 10,-
SunShield:   gratis (nog niet af, er is nog niet eens een 1.0-versie)
Norton:       € 75,- (prijs bij mailamac.nl)
NetBarrier:  € 42,- (prijs bij mailamac.nl)

Ik weet niet of je voor Brickhouse, Firewalk en Impasse ook zonder creditcard online kunt betalen…

Norton Internet Security is vergelijkbaar met Internet Security Barrier van Intego, alleen zit er geen programma bij dat op ContentBarrier lijkt van Intego. Norton Internet Security is overigens behandeld in MacFan 41 en finaal afgekraakt, allerlei dingen werken slecht. De titel van het stukje heet dan ook: 'Symantec levert half werk'. Dit zegt genoeg denk ik, evenals de score: 3 macjes van de 5.

Prijzen:

Norton Internet Security:   € 119,95
Internet Security Barrier:   € 68,-

Tja, moet ik nog meer zeggen? Ik heb het hele pakket gekocht omdat dat uiteindelijk scheelt: je hebt een hele goede en prima in te stellen firewall met veel mogelijkheden, een goed antivirus (voor X komt nog uit, dus over extra's kan ik nog niets zeggen) en een programma om chatten, surfen, enz. te filteren (komt ook nog uit voor X en bij dit programma kan ik over extra's dus ook nog niets zeggen). En dat alles voor een (vind ik) niet zo hoge prijs. Bovendien heb je 2 pakketten in een klap voor 9 en voor X…

Wat ook nog het vermelden waard is: Bij Norton kun je ieder jaar weer betalen voor een licentie om het Antivirus te laten updaten. Bij Intego is dat niet zo, dat is gewoon gratis. (ik heb ze een mailtje gestuurd om te vragen of dat zo blijft… Ik laat dit nog weten!)

TIP: om je lekker veilig te voelen, moet je eens met je firewall aan wat sites langs gaan die je firewall testen, dan kun je in de praktijk zien of het werkt en hoe goed het werkt!! :slight_smile:

P.s. Als je bij Symantec online kijkt naar de prijzen, dan zie je ook lagere prijzen, maar vergis je niet, die zijn alleen voor downloaden… Je krijgt dus geen pakket thuis…

TIP: om je lekker veilig te voelen, moet je eens met je firewall aan wat sites langs gaan die je firewall testen, dan kun je in de praktijk zien of het werkt en hoe goed het werkt!!  

kan je eens enkele sites geven om te checken??

groeten
Helix

Nou, eh: [url=http://www.symantec.nl]Symantec[/url] klik dan Symantec online security check aan. Of [url=http://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2]grc.com[/url]. En [url=http://scan.sygatetech.com]Sygate[/url] is ook de moeite waard. Je kunt ook kijken op [url=http://computerbeveiliging.pagina.nl]computerbeveiliging.pagina.nl[/url] of [url=http://antivirus.pagina.nl]antivirus.pagina.nl[/url]. Voor meer testen, ga je naar Google of een andere zoekmachine en tikt in 'Firewall test'... Er zijn ook testen die eindeloos lang duren, dus als je tijd hebt....  :p  ;)

De meeste testen zijn voor Windhoos, maar de meeste hackers gebruiken ook een Windhoospc en het gaat om de scan!

Ik heb nog 2 artikelen gevonden in MacFan:

Het eerste (MacFan 33, blz. 50 t/m 53) gaat over Norton Antivirus en VirusBarrier, allebei voor Mac OS 9. Het is geschreven toen VirusBarrier nog maar net op de markt was en het kwam er toen niet zo best vanaf. Het was volgens MacFan 'nog niet volwassen'. Helaas is het daarna niet meer getest… Het was toen versie 1.1, inmiddels is het versie 1.6.2, dus ik neem aan dat er wel iets veranderd is  ;)
Overigens kwam Norton Antivirus er ook niet vlekkeloos vanaf, 'er zaten nog enkele gaten in de beloofde veiligheid' en dat terwijl dit versie 7.0 was.
Het zou mooi zijn als ze allebei nog een keer getest werden…

Het tweede artikel (MacFan 32, blz. 68 t/m 71) gaat over Norton Personal Firewall en NetBarrier, allebei toen nog voor Mac OS 9. De conclusie: "NetBarrier biedt verreweg de beste Internetbeveiliging die we ooit zagen." en "Een combinatie van NetBarrier met een antivirus programma zoals VirusBarrier van hetzelfde bedrijf verandert uw Macintosh in een onneembare vesting."

Ik heb een mailtje terug gehad van Intego. VirusBarrier zou tegen het einde van september moeten verschijnen, ContentBarrier wordt geschat op midden 2003.... Poeh, dat duurt dus nog wel even..... Jammer, maar goed, ik kan wachten! :p