Incasso bij Girotel Zakelijk lukt niet (rest wel

Met de nodige moeite is het nu gelukt Girotel Zakelijk onder VPC 6.1 & Windows2000 aan de praat te krijgen. Alles lijkt te werken, m.u.v. incasso's aanmaken: ik krijg daarbij de foutmelding "Fout opgetreden bij Batch formulier. Can't have duplicate key; index changes were unsuccesfull." 'Gewone' overschrijvingen lukken wel. Detail: als ik begin met een 'enkelvoudige' incasso (van relatie) komt de foutmelding de eerste keer niet, maar verschijnt de incasso ook niet in het verzamelscherm van nieuwe opdrachten. Bij de volgende 'enkelvoudige' incasso verschijnt de foutmelding als ik de incasso af wil ronden; hetzelfde gebeurt dus direct vanaf het begin al bij een 'meervourdige' incasso (van relatiegroep). En laat incasso's nu net m'n belangrijkste reden zijn om Girotel Zakelijk te gebruiken... Heeft iemand een idee?

Ongelooflijk, maar waar:

net met de Postbank gebeld. Dit probleem schijnt vooral aan het begin van het jaar voor te komen. Oplossing: de Macintosh-datum terugzetten naar bijv. 30 december 2003. Dan de incasso aanmaken, en voila - het werkt! Daarbij niet vergeten de gewenste overschrijfdatum goed te zetten! anders accepteert de Postbank de incasso niet…
Die had ik echt niet zelf kunnen bedenken. Volgens de helpdesk zou het volgende maand wellicht al wel goed kunnen gaan. Tja…