Indeling Adresboek

Ik ben benieuwd hoe iedereen z'n adresboek opzet.

Het probleem ligt namelijk in het feit hoe je weet wie bij elkaar horen.
Als je een getrouwd stel hebt, voer je dan bij de voor naam beide namen in of
zet je voor ieder een apart kaartje op?

Als het laatste het geval is dan krijg je wel heel veel “dubbele” adressen en telefoonnummers.
En het loopt een beetje spaak als er 5 leden in een gezin zitten.

Bij veel personen die alles gezamenlijk hebben, of alleen een adres en telefoonnummer hebben lijkt mij dit overbodig.
Is er een manier om personen te linken die getrouwd zijn en dit in één venster te zien?

Ik weet dat je vader, moeder, dochter enz. kan instellen om iedereen zo enigszins te linken.

Graag wat meer inzicht in dit “probleem”

Inzicht kan ik je niet geven. Alleen vertellen hoe het voor mij een bruikbaar programma is geworden.

Wel is duidelijk dat per adreskaartje slechts 1 verjaardag kan worden ingevoerd. Dat is natuurlijk jammer wanneer je de verjaardagen van meerdere familieleden ook in je iCal zichtbaar wilt maken.

Ik heb dat probleem ondervangen door gewoon mijn wc kalender over te typen in iCal en geen gebruik te maken van het adresboekje voor de verjaardagsfunctie.
Verder maak ik per gezin 1 kaartje aan onder de aanschrijftitel van het gezin (achternaam en voorletters) en vul vervulgens de werkelijke voornamen van de gezinsleden in in de velden voor vader, moeder, kind etc.
Het bijbehorende plaatje is bij mij gewoon een foto van één van de familieleden of een groepsfotootje.

Wanneer je nu etiketten wilt maken loopt dat in ieder geval goed. Handig voor de vakantie en een eventuele papieren telefoonlijst (= zwaar achterhaald natuurlijk sinds iBookje dag in dag uit lekker aan staat in de sluimerstand).

Houd er wel rekening mee dat je zelf geen veldnamen aanmaakt. Daarmee kunnen diverse synchronisatieprogramma’s niet overweg (o.a. .MAC).

Groet Douwe-Jan :wink:

(p.s. van linkfuncties weet ik je helaas niets te vertellen, voor zover ik weet is die functie ook niet echt aanwezig maar die mening ruil ik graag in tegen een betere…)