Indesign 2.0 installatie probleem

Ik heb een Imac 400 mhz. met MacosX.2.8 en 768 mb ram aan boord . Ik wilde daar Indesign 2.0 op installeren maar de installatie breekt iedere keer af en dan komt dit in beeld "an error occurred that prevented the installation from completing" Dit heb ik in de "knowledgebase" van Adobe letterlijk gevonden maar de oplossing die daar stond werkte niet. De site stelde voor om de updater 2.0.1 te installeren met de installatie cd in de mac geladen,maar dit lukte niet!!

Wie heeft hier een oplossing voor??

Aljo

originele CD of een kopietje?

ik heb 'm ook draaien op en iMac 400Mhz met 10.2.8, installeren geen probleem.

Mike Ik heb het orgineel en die ff gecopiëerd dat zal toch geen verschil maken?! Ik heb zelfs de optie die Adobe aangaf om hem in 9 te installeren en dan te updaten in X maar dat gaf weer andere problemen belangrijke systeem fonts zijn er niet ?! Ga zo maar door. Het zou toch niet liggen aan dat ik het nu onder X.2.8 installeer i.t.t eerst onder X.2

Ik hoop er nog vlot uit te komen !
Aljo

ik heb ID rechtstreeks onder X erop gezet, of via 9 'anders' gaat weet ik niet. ik ga er van uit dat de kopie een goede is. Daarna wel de update naar 2.02.

Jamba, ik heb hetzelfde probleem ondervonden met het installeren van Indesign op mijn G4 450 DP. Uiteindelijk heb ik Indesign 2.0 geïnstalleerd vanuit 9 en de updaters vanuit 10. Ook daarna nog steeds problemen met opstarten in OSX, niet in 9.

Er achter gekomen dat Indesign extreem gevoelig is voor fontconficten. In suitcase X1 alle corrupte en overlappende fonts getrashed. Via schijfhulpprogramma in OSX gebruikerspermissies hersteld.

Halleluja Indesign start op vanuit OSX alleen één probleem, alle panels zijn in het Chinees! Al van alles geprobeerd om het te verhelpen, niets helpt.

Het is bij mij het enige programma dat dergelijke problemen geeft en daarom verdiend Indesign wat mij betreft een dikke onvoldoende. Het weerhoud mij ervan om met Indesign in OSX aan de slag te gaan helaas.

[quote:28aa5a5e30="jamba"]Ik heb een Imac 400 mhz. met MacosX.2.8 en 768 mb ram aan boord . Ik wilde daar Indesign 2.0 op installeren maar de installatie breekt iedere keer af en dan komt dit in beeld "an error occurred that prevented the installation from completing" Dit heb ik in de "knowledgebase" van Adobe letterlijk gevonden maar de oplossing die daar stond werkte niet. De site stelde voor om de updater 2.0.1 te installeren met de installatie cd in de mac geladen,maar dit lukte niet!!

Wie heeft hier een oplossing voor??

Aljo[/quote:28aa5a5e30]

Er is wel degelijk een oplossing: de installer update die je vindt op de adobe-site bij downloads.
ik heb hem gebruikt (nadat ik hetzelfde voorhad als jij) en hij installeert InDesign probleemloos

ja hoor gelukt. Het was een installer updater die ik moest ophalen. Nou moe wat is die taal toch mooi zeg. bij deze opgelost bedankt voor de inzet luitjes. :lol: :lol: :lol: