Indesign 2 wil niet starten onder OS 9.2

Ik probeer een legale versie van Indesign 2 te installeren op een G4 800mhz met OS 9-2. Ik voer een volledige installatie uit. Indesign start normaal dan op, maar zodra ik een bestand wil openen of een niet bestand wil aanmaken klapt het programma er uit. Ook met recente updates van versie 2 wil het niet lukken. Ik heb de voorkeuren al eens verwijderd, maar niets schijnt te werken. Wie weet er raad?

Probeer je bureaublad eens opnieuw te bouwen en start je computer eens op met alleen de standaard extensies. Misschien is er een conflict.

Ik had het probleem ook op mijn werk.
Maar de updates hebben wel geholpen

Hans

Bij Adobe [url=http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2331]dit artikel[/url] al gelezen en uitgevoerd?? Het was een bekende bug...

Beide opties heb ik geprobreerd maar het heeft niet mogen baten, ik ben dus nog steeds op zoek naar de juiste oplossing. Als ik toch nog de oplossing vindt laat ik het jullie ook weten.

Had je ID al draaien op deze computer? ID maakt temp-bestanden aan die na een crash de laatste versie bevat. Als deze corrupt is zal hij proberen het bestand te openen en daarna crashen. De bestanden staan meestal in dezelfde map als het originele bestand. Wellicht is het ook zinnig om je voorkeurenbestand weg te gooien. Daarvan weet ik niet meer precies waar het weggezet wordt, maar de grootste kans maak je in een Adobe map in de voorkeuren (preferences) in je systeemmap. Ten slotte kunnen er nog fonts zijn die problemen geven, maar laten we daar nog maar even niet aan denken.

Ik heb het gevonden. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met het blijven zoeken naar een niet goed afgesloten bestand (dank Mr Deskman!!). Indesign blijft het conflict geven. Als oplossing heb ik uit de plug-in map de map "workflow" verwijderd, waarin de plug-ins "workflow" en "Inscope" zich bevinden. Als ik deze plug-ins verwijder, doet Indesign wel wat ik wil.!

:finderoud: :finderoud: :finderoud: