Indesign alineastijl aan kader toevoegen

is het mogelijk om op de stramienpagina bijv. 4 gekoppelde kaders te maken die allen een verschillende alineastijl vertegenwoordigen, zodat ik bijv tab of kader gescheiden teksten erin gooi dat meteen opgemaakt verschijnt? bij voorbaat dank voor het meedenken!

Bij het maken van je alineastijlen kan je ook 'volgende stijl' invullen, dat na stijl A, stijl B komt na stijl B, C enzovoort, is dit wat je bedoelt?

Je zou nu met CS2 kunnen proberen om de verschilklende tekstkaders te verankeren met elk een eigen alineastijl en ander kun je ook werken met geneste alineastijlen die kun je terugvinden in de Optie Apple R in de Alineastrijlenpallet. Is wel even proberen denk ik. :wink:

bdw,werkt in CS1 ook al, behalve de verankerde kaders!

wat bedoel je met verankeren? de tekstkaders verbinden zodat tekst doorloopt? ik werk met de engelse versie dus da's ff zoeken soms. die geneste alineastijlen ga ik nog ff proberen. maar het gaat mij dus puur om het benoemen van kaders, waar nog geen tekst in staat, met een alineastijl, wanneer ik daar later tekst in gooi is elk kader al voorzien van zijn eigen stijl en opmaak! moet toch kunnen?

Jazeker, als jij een tekstkader maakt en daar een "Paragraph style" aan hangt, dan wordt de tekst inderdaad in dat lettertype erin gezet, mits aan de tekst dus al een tekstopmaak hangt, dan zal die de standaard tekst vervangen, maar die is dan als je met typogrammen werkt zo weer veranderen. Je hoeft inderdaad geen verankerde tekstkaders te maken, dat begreep ik niet uit de vorige vraagstelling.

Succes :wink:

Ik neem aan dat als je naar een volgend tekstkader gaat wat doorgelust is dat je dan een zachte return gebruikt i.p.v. harde return, want anders krijg je de tekst niet in het volgende kader. Met de geneste stylen kun je dus wel vrij veel berijken daarin, maar voordat je alle codes geplaats hebt op de desbetreffende alineastijlen te creƫren heb je denk ik net zo snel met typogrammen alles opgemaakt.

ik gebruik een frame break character om naar het volgende kader te gaan (onder type-insert break character, sorry ik gebruik de engelse versie van het programma) maar omdat het om ongeveer 80 pagina's prijskaarten gaat die elke keer hetzelfde opgemaakt worden met 4 verschillende alineastijlen, zocht ik een methode om de typografie styl aan het kader te verbinden op een stramien pagina. Het schijnt in de nieuwe indesign versie van CS2 eenvoudig te kunnen met 'object styles' nu ik die versie nog niet heb, ga ik nog ff verder experimenteren met nested styles. dank voor alle info!