Indesign bestanden postscripten

Ik heb hier een indesign bestand, 146 pagina's. (nieuwe Highlife) Hoe kan ik die nou in één keer postscripten onder dezelfde instellingen en allemaal seperate postscript bestanden overhouden?

exporteren als eps, dan heb je losse eps bestanden per pagina

Je kunt beter niet als EPS te bewaren.

De fontinformatie wordt niet goed meegegeven en de uitsparing en [b:61fa244549]transparantie[/b:61fa244549] wordt ook niet meegegeven.

Waarom zou je allemaal aparte postscript willen? Ga je postscript los aanleveren? :stuck_out_tongue: Of wil je van die postscript losse pdfjes maken? Kun je niet beter 1 pdf maken en die desnoods in Acrobat los halen?

Of maak een printer aan via Acrobat/InstantPDF plugin. Noem deze KVGO_vellenoffset1v1 (oid) en stel in ID alles goed in bij het print-menu. Als je deze printer kiest, start automatisch Distiller met de juiste setting, daarna Acrobat en Instant PDF, die hem automatisch certificeerd. (Moet je nog wel elke pag. los wegsturen, maar de rest gaat automatisch).

Dit kun je ook doen met een ‘hot-folder’. Dwz een folder die door Acrobat in de gaten gehouden wordt alles wat je daar dropt (postscript) wordt automatisch een cPDF. (Mits er geen fouten in de PDF zitten).

Misschien dat iemand hir een handig Applescriptje heeft? Ik herrinder me een post van AdobeHenk waarin hij iets soortgelijks via Applescript& IDCS doet. Even zoeken?

Om de PDFjes lost te halen in losse pagina's gebruik je een scriptje van AdobeHenk dat je hier kunt vinden: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=208725#208725

Ik gebruik het sindsdien en het werkt prima. Maar let wel op de instellingen voor ID. Wil je meer weten vertel dan wat je precies moet doen/maken.

Het is inderdaad de bedoeling dat ik uiteindelijk een pdf per pagina overhoud (verzoek van de drukker)

Ik zal het scriptje van adobehenk proberen.

Iedereen bedankt voor zijn reactie :slight_smile:

Verzoek van drukker?

HA! Dan lost ie dat ZELF maar lekker op, toch? Zet maar een stagiar op jou “alles in 1 pagina zoals het hoort pdf”. :lol:

Bij Roto Smeets hebben ze erg uitgebreide [url=http://www.rotosmeets.com/nederlands/aanleveren/richtlijnen.html]richtlijnen[/url] met daarin onder andere dat ze de cPDF-files per pagina aangeleverd willen krijgen. En ik ben de eis wel vaker tegen gekomen. Bovendien is cPDF in de definities omschreven als een 'one doc per page' format. En ja, ik weet dat daar wel van afgeweken wordt. maar zoals je het nu brengt is het alsof het lekker het probleem van de drukker is wat hij met zijn spullen doet en hoe hij het op zijn pers krijgt. En dat lijkt me ook niet helemaal terecht.

Nee maar makkelijker.... :lol: